van Rincon de Vieja naar La Fortuna en Monteverd - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu van Rincon de Vieja naar La Fortuna en Monteverd - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu

van Rincon de Vieja naar La Fortuna en Monteverd

Blijf op de hoogte en volg aahwb

03 Augustus 2014 | Costa Rica, Monteverde

1 augustus : vandaag vervolgende we reis naar la Fortuna, gelegen aan de voet van de vulkaan Arenal. Deze vulkaan is nog actief, en er was in 2010 nog een kleine uitbarsting.
De lodge zou een prachtig uitzicht hebben op de vulkaan... Maar vanwege de mist en regen zien we daar niet veel van.
Lodge is wel prachtig. We hebben 2 ruime lodges naast elkaar in een prachtig resort gelegen. Tot nu toe zijn we heel tevreden over alle accomodaties. Onderweg zijn we gestopt bij een toeristen info Center en die hebben ons naar het Baldi resort aanbevolen. Een hot springs met meer dan 25 warm water baden. Als je binnenkomt denk je dat je in las Vegas bent, grootse hal, imposant.
We brengen er de hele avond door in de baden, t is een gigantisch complex met barretjes overal, grotten, watervallen en zelfs glijbanen..heerlijk schoon en verrimpeld vallen we in slaap.
Volgende ochtend voor 9.30 uur ontbijt.. Echt uitslapen is er niet bij, dat is wel af en toe jammer, maar we hebben nog steeds een ritme van vroeg naar bed, dus we zijn ook allemaal nog steeds vroeg wakker.
We rijden in de en middag naar het national park en wandelen met een gids de voet van de vulkaan op. Helaas niet al teveel dieren te zien.
Maar we zijn wel blij dat we nog leven! Vlak voor we uit de bossen de rotsen opklimmen horen we
Ee oorverdovend lawaai en duiken vanzelfsprekend naar beneden en vlak boven ons hoofd passeert een gigantische zwerm Killer Bees . Ooit wel eens in een tekenfilm gezien? Zo n zwerm bijen die op weg is naar een prooi en er met zijn allen in 1 zwerm op af vliegen? Dood eng, maar pas echt drong door toen we een paar meter verderop Hidde met onze gids nog in elkaar gedoken zaten zitten en we van hem hem een paar minuten niet mochten praten en bewegen tot de kust veilig was.... Er komen geregeld mensen om door dit soort bijen zwermen die en masse een mens of dier aanvallen... Brrrrrr....maar niet teveel meer over nadenken.
Vanochtend op ons gemak naar de volgende stop: Monteverde. Of de navigatie stuurt ons altijd overd e onverharde wegen, of er is geen andere mogelijkheid, maar we rijden het grootste deel van de tijd over kleine hobbelige landweggetjes vandaag.
We zitten ook weer wat hoger in de bergen (1200 meter) en dus is het weer wat frisser.
Vanavond gaan we met een gids een avond wandeling maken. Benieuwd wat we zien!

• 04 Augustus 2014 - 03:18

Martijn:

Klinkt weer allemaal erg leuk. Mooie combi van relaxen en leuke dingen doen.
    Dat vroeg naar bed klinkt bekend. Hier eet men tussen 18:00 en 19:00, na 20:00 is er niemand meer op straat. In plaats van uitslapen dus vroeg naar bed. Haal je de uurtjes toch.

• 06 Augustus 2014 - 20:45

Geeert:

Griezelig hoor, die killer bees ! Letterlijk dus levensgevaarlijk.
    Toen we het lazen schrokken we er nog van.