Quetzal - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu Quetzal - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu

Quetzal

Blijf op de hoogte en volg aahwb

25 Juli 2014 | Costa Rica, Turrialba

Vanochtend voor ons doen laat opgestaan en zaten we om 9 uur pas aan het ontbijt. In dit hotel nu eens geen buffet, geen mannetje die op bestelling een omelet of een eitje voor je bakt, maar sjiek ontbijten van de menukaart. We doen lekker rustig aan en verrekken tegen half elf met onze auto naar San Gerardo de Dota. Het is wel lekker hoor , reizen met een huurauto. Zelf je tempo bepalen vinden we wel fijn deze reis. t Is een rit van circa 3 uur. Onderweg stoppen we even bij een grote supermarkt. Altijd leuk om te zien wat het aanbod is. We kopen wat chips en drinken en rijden verder. De afstand is t niet vandaag , wel de hoogte en dus de bochtige weg op weg de bergen in. We stijgen tot 2300 meter en komen aan in ons resort. De laatste kilometers weer over een overharde weg... Hobbeldebobbel.
Om het reizen wat aangenamer te maken hebben we bij de supermarkt een kabeltje gekocht om muziek vanaf de iPhone te spelen... Het duurt even voor we de regels bepaalt hebben wie wanneer welke muziek mag afspelen... Pfffff pubers. Je mag een kwartier muziek spelen, je mag het liedje niet halverwege afzetten en dat soort dingen. Doe je dat wel , dan is je beurt voorbij.... Volgende .
Nou ja, uiteindelijk arriveren we op een
prachtige lokatie , in the middle of nowewhere. San Gerardo de Dota , Trogon Lodge. De temperatuur is hier vanzelfsprekend lager dan waar we vandaan kwamen. Circa 12 graden, maar wel aangenaam.
We hebben twee lodges naast elkaar.
Direct naast onze huisjes starten diverse wandelroutes en AAWB maken een korte route en lopen langs de rivier omhoog richting de waterval.
De specialiteit van deze omgeving is de bijzondere vogel de Quetzal. Is ons in het verleden niet gelukt om deze ooit te spotten tijdens onze reis naar Mexico , Guatemala, Belize.. Dus gaan we morgenvroeg om 6.00 uur mee op de birdwatch tour! Wil ik graag zien en hoop dat het gaat lukken.
Wel
Ten overvloede kolibri's hier. Kleine , grote.. Erg leuk en vrolijk om te zien.
Bij de lodge is een leuke bar/hangout ingericht . Gezellige banken, open haardje , pooltafel. Daar zitten we nu lekker gezellig te hangen, wat te drinken, te Wifi-en en te schrijven.
Morgen meer over of we de Quetzal wel of niet hebben gezien en reizen we vervolgens door naar zuidkust.
Kortom , we vervelen ons nog niet.

• 26 Juli 2014 - 03:42

Julie hebben nog invloed op de muziek. Bij ons begon de tempel om 5:30 snoeiharde Birmese muziek te spelen. Locale popmuziek. Zal vandaag wel iets aan de hand zijn, straks even uitzoeken (gisteren was dit niet zo).
    Succes met de vogelspeurtocht!

• 26 Juli 2014 - 12:27

Sjoerd, Bianca, Robert En Martijn:

Lekker hoor, je eigen reistempi kunnen bepalen. Wij rolden vanochtend weer idioot vroeg ons bed uit omdat de taxi klaar stond voor de rit naar de haven. Het gemopper van de pubers was niet van de lucht....leuk die zoektocht naar de Quetzal. Als ik het goed heb is die rood-groen gekleurd. Dat is bij mij (Sjoerd) een no-go, want ik ben kleurenblind bij zo' n combinatie. Ik zou 'm dus niet vinden!