2 en 3 augustus Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu 2 en 3 augustus Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu

2 en 3 augustus Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg aahwb

04 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Inmiddels zijn we weer thuis.. De laatste anderhalve dag geen heel grootse plannen. we maken een tochtje richting Boulders Beach dat bekend staat om de pinguïns.En inderdaad er zijn er heul veel.. Vroeger kon je tussen de pinguïns op het stand lopen, maar deze soort een een zeer bedreigde diersoort dus er zijn mooie houten looppaden aangelegd zodat je pinguïn s van zeer dichtbij kunt zien en zij niet gestoord worden tijdens het broeden. En ze zijn enig om naar te kijken. T is trouwens wel weer lekker weer nu. Zonnetje schijnt en dit is nog steeds hun winter tijd. helemaal prima. Mis wel een klein beetje de lekkere hete temperaturen.. meestal sluiten we een reis af met een paar dagen even lekker aan het strand , maar daar is het dan weer te koud voor.
De jongens hebben hoog op hun verlanglijst staan om een keer in een indoop baan te schieten. en we gaan langs bij de schietbaan.. helaas zijn we te laat en nemen ze deze dag geen klanten meer aan.. Dat gaat dus door naar een volgend bezoek aan ZA.
De laatste (halve dag) in ZA.. het hier verkiezingsdag en dus een vrij dag voor iedereen, behalve de horeca dan. De meeste winkels zijn dicht en het openbaar leven ligt soort van stil. Belangrijke dag omdat er wordt verwacht dat voor t eerst sinds 1994 (de eerste democratische verkiezingen voor iedereen en Mandela werd gekozen als president) de oppositie aan de winnende hand gaat zijn. De huidige ANC leiders staan nog wel eens ter discussie vanwege corruptie schandalen en het ongehoord gebruik maken van belasting gelden. We zullen de uitslag in NL moeten gaan afwachten..
De ochtend rijden we naar Bo Kaap, bekend om de vrolijk gekleurde huizen. Ook de wijk waar rond 1650 en daarna de slaven werden gehuisvest. Nu een islamitische wijk. EN omdat het een vrij dag is , zien we veel bewoners lekker in de weer met verfbussen en aan hun buis klussen. Een leuk gezicht.
Zeer fotogenieke buurt... dus Anne gaat lekker los.
We rijden nog even langs de kust en dan richting luchthaven.
Voor we inchecken regelen we nog onze tax free items! Toch lucratief om 14% op je aankopen terug te vangen. Dat we dat nooit eerder hebben gedaan..
Inchecken gaat voorspoedig, maar langs de douane werd spannend. Ik ben de geboorte acties van B en W kwijt en kan ze niet laten zien. Formeel mag je dan het land niet uit en het duurt echt een zenuwslopend kwartier voor de bureaucraten beslissen dat zoons door laten. In het paspoort staan al minstens 4 stempels waar je aan kunt zien dat we ZA al een paar keer binnen zij gekomen via Johannesburg, Swaziland en Mozambique.. maar toch doen ze (graag) moeilijk. Omdat ik kon laten zien dat we als gezin tickets hadden geboekt (goddank had ik die kopietje nog in mijn tas) mochten we door.. Niet leuk..
Reis terug duurde wat langer dan verwacht. Grote chaos op Dubai vanwege een noodlanding eerder op de dag. Veel vluchten geannuleerd of vertraagd. Na een vertraging van 3,5 uur en daarbij inzet vliegtuig nog een uur toch vertrokken en via Dusseldorf weer naar huis. Nu Anne af en toe er aan herinnerd dat ie weer rechts mocht aanhouden....
En dan zijn we weer thuis na Johannesburg(Sunrock guesthouse), Hazyview The windmill cottages), Balulepark (causale tree safari) camp, Krugerpark (Skukuza rest camp), Swaziland (Mlilwane wildlife sanctuary), Ponto d'euro Gala gala resort (mozambique) , St. Lucia (the whale song guesthouse) , Durban (Greenfire Dolphin Coast), Tsitsikamma (Storm river rest camp), Oudshoorn Red stone hills) , hermabnus (House on west cliff ), Kaapstad (Cape paradise lodge) en circa 3.656 kilometer op teller...
Misschien wel ons 1 van de meest favoriete vakantielanden tot dusver.. Mochten we een grote geldprijs winnen dan zeg ik inpakken wen we gaan daar settelen...

• 05 Augustus 2016 - 21:39

Fokke Ook:

Heel veel dank voor jullie verslagen. We hebben genoten! Wij hebben nog even... +40 dat dan weer wel. Wij waren vandaag op het zuidelijkste stukje Europa, en dachten aan jullie op het zuidelijkste stukje (min of meer) aarde. Alle goeds!