30 juli - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu 30 juli - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu

30 juli

Blijf op de hoogte en volg aahwb

01 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Zaterdag 30 juli Hermanus
Dagje op zoek naar walvissen!! Lekker vroeg uit de veren en km half acht zitten we in de auto naar Gansbaai. Na de diverse instructies vliegen we met een over de oceaan , zien een kolonie zeeleeuwen en na lang speuren springt er voor onze ogen een gigantische walvis uit het water! Deze sprong voor alle fotografen te laat , dus deze slaan we op in het geheugen. Deze walvis en later nog 1 volgen we even en dan moeten we terug naar de haven. Achter ons pakken de wolken zich al samen en voor het echt slecht wordt wil onze schipper ons veilig thuis brengen. Een ruige vaart terug, gelukkig wordt geen van ons zeeziek.
De organisatie waar we deze toer hebben geboekt doet veel aan research mbt walvissen en in het bijzonder ondersteunen ze de Afrikaanse pinguïn die de afgelopen eeuw zwaar heeft moeten lijden Rn met uitsterving werd bedreigd..... En dus we kopen hier een huis! JAwel een pinguïn huis voor drie tientjes die er mede voor moet zorgen dat de eieren beschermd worden en er zo meer kuikens kunnen overleven.... STRATCH.nl is dus trotse eigenaar van een echt pinguïn huis! We laten iets achter hier !
Rest vd dag hangen en lummelen we een beetje !