26 en 27 juli - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu 26 en 27 juli - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu

26 en 27 juli

Blijf op de hoogte en volg aahwb

01 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Woensdag 26 juli en donderdag 27 juli van tsitsikamma naar Oudtshoorn/Red stone Hill

Lange reisdag waar we helaas moeten zeggen tegen het prachtige uitzicht en de unieke lokatie waar we twee nachten hebben mogen doorbrengen. Benieuwd waar we vanavond weer slapen.
Onderweg naar Oudtshoorn stoppen we onderweg bij monkeyland sanctuary. Een opvang voor apen. Een schitterend gigantisch stuk bos waar 11 soorten apen leven die om allerlei redenen hier terecht zijn gekomen. We krijgen een gids mee die er in slaagt om alle 11 voor ons te vinden. Dat lukt hen ook niet al te vaak! Erg leuk. De meeste apen zijn inmiddels de mensen gasten wel gewend en laten zich van dichtbij bekijken en sommigen lijken wel te poseren voor de foto. Toch wel oppassen en boven je blijven kijken... Mocht je onder een aap doorlopen, dan lijken ze het leuk ge vinden om op je kop ge piesen of te poepen. Maar we houden het droog.
Buiten de hekken soort nummer 12 van de dag... We zien diverse groepen bavianen. In t Afrikaans :Bobbejane.... (Klinkt als dat park in België!)
Elke keer dat we weer honderd kilometer verder zijn hebben we het gevoel dat het landschap weer anders is... We zien nu groet velden opduiken met jawel hoor...struisvogels! Grappig gezicht al die grote 'vogels'
We passeren Oudtshoorn en vinden onze lodge 20 km verder en dan nog een keer 6 km de rimboe in richting het noorden.. We belanden net voor het donker wordt terug in de sfeer van 1880. We hebben hier een oud boerderijtje dat uitkijkt op de rode bergen .
Helaas is het snel donker, morgen meer zicht.
Het is inmiddels gruwelijk koud...gelukkig kunnen we in de keuken haardvuur maken en ligt er eten voor ons klaar om zelf te 'braai ' . Heerlijk vlees... Struisvogel natuurlijk, beef en kip en als een echte Zuid Afrikaan maakt Anne dit klaar. Superieuke service dit ook! Want het is geen optie om dit afgelegen gebied nog weer even te verlaten om een restant te gaan zoeken. No way.
We hebben het deze nacht allemaal koud, maar gelukkig schijnt de volgende dag de zon en is het uitzicht op de bergen en rond het huis adembenemend.
We vertrekken na de lunch naar een struisvogel 'safari' boerderij. Leren over net leven van de struisvogels...en daarna. Er wordt goed gebruik gemaakt van dit dier.. Het vlees, de veren en het leer. Ik wist eigenlijk niet zo goed af van het bestaan van struisvogelleer... Maar nu herken ik net wel overal.. Van dat leer met van die 'pukkels' .. Ik vind t wel leuk, of is dat fout?
Het het idee dat die struisvogels het wel goed hebben hier, alle ruimte van de wereld. Lopen lekke vrij rond.
In de middag bezoeken we de grotten. Voor zover een grot kleurrijk kan zijn, dat is deze. Echt mooi en een prima middag onder grond, want t is beetje regenachtig en mistig.
S avonds zelfde diner ritueel als gister. Superlekker eigen braai in ons huisje. Dit is zo genieten weer. Gelukkig is het vandaag minder koud, maar we steken toch ook in de woonkamer de haard aan.