25 juli - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu 25 juli - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu

25 juli

Blijf op de hoogte en volg aahwb

27 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Dinsdag 25 juli Tsitsikamma park
Voor ons doen slapen we weer een beetje uit , ontbijten zo laat als t mag in het restaurant en maken daarna een wandeling door het tropisch bos. Veel trappen, watervallen, bomen, en als hoogtepunt de 70 meter lange brug over het water.
Vannacht trouwens ook weer een soort oorverdovend lawaai van de golven die tegen de rotsen aan slaan. Ik moest er twee keer uit om naar de wc te gaan.. Denk toch dat dit komt omdat je zoveel water hoort de heel tijd.. Maar t is ook rustgevend.
WAar we nu zitten maakt trouwens deel uit van de beroemde tuinroute/gardenroute. En t is hier inderdaad prachtig. De ligging van de chalets is ook echt bijzonder mooi.
Veel Nederlanders ook weer hier, die zijn hier niet te vermijden en we komen op de terugweg van de hangbrug de fox reizen bus weer tegen die we al twee keer eerder hebben gezien...
Toch blij dat wij ons eigen tempo in de dag mogen bepalen en er niet een akela staat en ons zegt hoe laat de koffers in de bus moeten...
Vandaag verder een beetje een 'lazy day' . ,Mag ook wel een keer.
Als je een tijdje naar de zee staart, dan zie je wel af en toe een walvis in de verte voorbij komen trouwens, dat is wel te gek. Verder zou je hier kunnen kajakken, duiken, snorkelen.... Maar beetje te fris vinden wij ondanks dat het weer behoorlijk opknapt, geen regen valt,in t zonnetje lekker is, maar nog steeds max een graad of 17. Dus, we doen gewoon ff een keer beetje niks.
Ander hoogtepunt, we doen voor 15 rand zelf de was en de droger kost 10 rand.... Met andere woorden, t gebruik van de wasmachine kost ons nog geen twee euro. Kunnen we weer een tijdje vooruit en hopelijk tot we weer thuis zijn.

• 29 Juli 2016 - 09:56

Het is weer leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik liep wat achter en heb net de laatste verslagen gelezen. Wij zijn hier overgegaan op 3G, lokale kaart gekocht. Netwerk in de lodges of campsite is zodanig traag dat je er niets mee kan.