van Hilversum naar Johannesburg - Reisverslag uit Kempton Park, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu van Hilversum naar Johannesburg - Reisverslag uit Kempton Park, Zuid-Afrika van aahwb - WaarBenJij.nu

van Hilversum naar Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg aahwb

14 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kempton Park

Donderdag 7 juli. Eindelijk de dag van vertrek..lekker de hele dag nog tijd voor inpakken en huis netjes achter te laten. En iets laten dan gepland rond kwart over vijf vertrokken richting de luchthaven van Dusseldorf. Dat iets latere vertrek heeft ons uiteindelijk wel lol opgeleverd. Bij het afleveren van de koffers bleek ons een upgrade naar business class te zijn gegund vanwege overboeking op de vlucht! Hier hadden we natuurlijk geen problemen mee. We moesten wel haast maken met de controles want er stonden enorme wachtrijen, maar nog op tijd konden we ons nestelen in de Airbus 380 van emirates . Ieder in zijn eigen unit met een welkomst drankje champagne of een sapje en zeeën van ruimte! Wat een comfort, luxe , heerlijkheid aan keuze van eten en drinken. Zelfs een bar aan boord om te snacken en te drinken. Helaas alleen deze luxe voor de reis van Dusseldorf naar Dubai, maar we hebben er allemaal optimaal van genoten. Vanwege de nachtvluchten ook nog heerlijk even helemaal gestrekt een dutje kunnen doen. Op Dubai een tussenstop van bijna 4 uur en weer door voor ruim 8 uur naar Johannesburg. Die laatste ging met een paar goeie films en een dutje tussendoor ook prima voorbij. Op de luchthaven van Johannesburg door de paspoort controle en werden verrast door Cassandra en haar familie. Zwaaiend met ZA vlaggetjes, helemaal leuk. De minibus van ins guesthouse bracht ons naar ons onderkomen en ineens was het vrijdag 8 juli... Het guesthouse serveerde deze avond Braai, dus meteen lekker eten: "varke" en gemsbok worst. Heerlijk! Die avond kwamen Cassandra en haar zus plus nichtjes gezellig een drankje drinken en konden we bijpraten .. Cassandra was bij ons in 2005-2006, en de jongens zijn in de tussentijd best wat groter geworden. Al met al een gezellige avond . Niet al te laat gaan slapen.