Malang - Reisverslag uit Medan, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu Malang - Reisverslag uit Medan, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu

Malang

Blijf op de hoogte en volg aahwb

26 Juli 2012 | Indonesië, Medan

Goed... ik Anja heb eindelijk een paar foto's kunnen uploaden en de poging om de profiel foto te wijzigen is na een uur en zes pogingen niet gelukt...nu staan we op grijs...maar in ieder geval lijkt het nu niet meer alsof we in Venetie zitten...Ik geef t voor nu even op. Ook blijft onze lokatie op Medan staan... krijg ik ook niet gecorrigeerd.
Ook ben ik de app van waarbenjij.nu meer dan zat, want hij werkt niet meer. Hij start op en met dezelfde snelheid sluit ie vanzelf weer af. Heel frustrerend want het leuk zo makkelijk. Dan op de ipad doet ie t zelfde en via I pad kan ik geen foto's uploaden....Hoop voor Martijn en Petra dat ie beter gaat! Wat gaat de tijd snel , jullie zijn al bijna onderweg!!!
Maar t is leuk om de verslagen te maken...voor jullie, maar straks ook voor onszelf om onze belevingen terug te lezen, dus we gaan dapper door met het bijhouden.

Vandaag zijn we na een lange autorit beland in Malang. We hebben een leuke jonge chauffeur en ook hier staan we af en toe doodsangsten uit onderweg door alle inhaal manouvres, het lijkt gelukkig niet op Sumatra, dat was echt een tien op schaal. Ik geef dit een zeventje denk ik. Onze chauffeur wil ons ook wel wat extra beleving meegeven onderweg en liet ons in the middle of nowhere uitstappen om voor 2.000 per 'orang'/persoon een big snake te bekijken! Ach , er zat een tandeloos dametje in een klein houten hutje en achter het miezerige gordijntje zat in een enorme kist een mega, mega grote dikke slang. Volgens mij zat er geen slot op de krakkemikkige kist... maar we hebben de 80 cent er wel voor over gehad hoor! Ons hotel ligt net buiten de stad aan de rivier en ze hebben er een soort sawa van gemaakt met een paar hutjes en een hoofdgebouw. Gelukkig ook een zwembad, dus we koelen even af voor het donker wordt. De warmte valt ons trouwens tot nu toe heel erg mee.
Naast twee andere gasten is hier helemaal niemand en is het zou helemaal perfect zijn als de dicht bijzijnde moskee de rust ook zou respecteren. Helaas, t is ook Ramadan, dus extra diensten en met de slechte geluid installaties klinkt het echt verschrikkelijk ...maar dan ook echt erg en doorbreekt de stilte hier. Stilte is dan ook betrekkelijk, want de natuur maakt hier ook veel geluid, maar dat is een heerlijk geluid. krekels, water stromen enz.
Omdat we enige gasten zijn en ze misschien nog niet gewend zijn aan veel gasten blijft de bediening ook wat achter. We wilde wel wat eten hier.... nou dat is een uitdaging met niet engels sprekend personeel en ze hebben geen idee wat ze hier doen! Maar ze lachen wel altijd heel vriendelijk...Voor het gemak bestellen we allemaal maar nasi goreng met Ayam! En t was heerlijk, al vermoeden we dat de kip snel met scooter uit dorp is opgehaald. Zo ookhet Bintang biertje voor anne. Na de bestelling duurde de bezorging van t bier wel heel erg lang. Maar toen zag ik uit mijn ooghoeken een scooter terugkomen en de jongen overhandigde een zakje aan de keuken ... 1 minuut later kwam de inhoud van het zakje op een dienblad naar buiten om geserveerd te worden. Service toch! Maar dat
was dan ook het hoogtepunt van de attentie, want verder begrepen ze er weinig van. Maar... we zijn in een ontwikkelingsland tenslotte. We moeten ons beetje aan het tempo hier aanpassen! Wifi is hier trouwens top, op de meeste plekken trouwens. Nu heerlijk in hotelkamer beetje kaarten, wifi'en , verslagje maken en voorbereiden voor morgen: Tour door Malang en met Jeep door vulkaan woestijn naar Bromo! Wordt vervolgd.

  • 26 Juli 2012 - 19:19

    Petra:

    Ze hebben nog dezelfde sarongs als 18 jaar geleden.
    Martijn en ik hadden er ook zo een aan

  • 26 Juli 2012 - 21:36

    Carla:

    Stond iedereen heel erg leuk die sarong trouwens. Succes met de Jeep in de woestijn.

  • 27 Juli 2012 - 15:55

    27 Juli 2012 Door Astrid:

    Hoi Anne en haar harem.

    Klinkt allemaal heel exotisch en gezellig met af en toe een opgetrokken wenkbrauw...
    Fijn dat Wytse ook nog bij jullie is hahaha...en niet meegenomen is waar hij zo bang voor was.
    Jullie zien er prachtig uit in die sarongs.

    Dikke kus van Ons.
    Mark en Astrid Roy en Ramon

  • 27 Juli 2012 - 18:14

    Franske In Florida:

    Ik weet dus echt niet meer hoe ik aan deze link ben gekomen (Die ik op mijn "Toolbar" heb bijgezet) maar ik heb hier net vanachter mijn bureau blad lekker zitten genieten van jullie avonturen. Ik kijk uit neer het vervolg van jullie reis. Leuk om van zover weg alles een beetje mee te maken.
    Heel veel plezier nog!
    Groetjes van Frans in Florida

  • 28 Juli 2012 - 09:17

    Alexandra:

    Leuk hoor om jullie zo te volgen! Bert vindt het helemaal prima, hij ziet nu veel maar hoeft zelf niet haha! Leuk ook de vulkaan! Pas op de zwavellucht..... Brrrr
    Groetjes van ons allen uit het warme Nederland
    Bert,Alex,Tom en Max

  • 29 Juli 2012 - 10:18

    Tiny:

    hoi aahwb leuk om jullie verslag te lezen. wisten jullie dat de ramadan in de vakantieperiode viel?
    of overvalt jullie dat? we volgen jullie verder, sjoukje helpt mij daarbij. groetjes en nog veel mooie ervaringen.
    tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Medan

AAHWB naar Indonesie

AAHWB naar Azie

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

AAHWB weer thuis

09 Augustus 2012

laatste momenten op gili

07 Augustus 2012

van Bali naar Gili

04 Augustus 2012

Cultureel dagje

02 Augustus 2012

Relaxen op Bali....
aahwb

Actief sinds 07 Maart 2012
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 49956

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 25 Augustus 2017

CUBA 2017

07 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

AAHWB naar Zuid Afrika

29 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

AAHWB naar Costa Rica

06 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

AAHWB naar Thailand!

14 Juli 2012 - 12 Augustus 2012

AAHWB naar Indonesie

Landen bezocht: