Bandung versie twee en naar yogjakarta - Reisverslag uit Medan, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu Bandung versie twee en naar yogjakarta - Reisverslag uit Medan, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu

Bandung versie twee en naar yogjakarta

Blijf op de hoogte en volg aahwb

25 Juli 2012 | Indonesië, Medan

vervolg van vorig verslag....hebben wat uitdagingen met de waarbenjij.nu app.... is minder betrouwbaar gebleken dan ik dacht. Maar hier is nu toch... t vervolg:

De voorstelling bevatte ook meespelen door het gehele publiek en zo zaten wij ook met zo'n bamboe instrument in ons hand en speelden vrolijk mee. Het was een bijzondere ervaring en we hebben zelfs nog meegedaan met die kinderen . Wij vonden het een hoogtepunt! De avond afgesloten met een wandeling door het plaatselijk winkelcentrum en lekker buiten op een terras gegeten en nog even op de wifi in de lobby voor we moesten gaan slapen... Wekker stond namelijk op zes uur om op tijd te zijn voor de trein naar yogjakarta . Gelukkig is de moskee onze wekker altijd wel wat voor..... Vanaf een uur of vijf komt de iman door de geluidsinstallatie luid en duidelijk over... Dit is er normaal ook , maar omdat het ramadan is , is t wel een beetje meer hebben we ons laten vertellen.
En terwijl ik dit schrijf zitten we al uren in de trein. Gelukkig eerste klas. Want wat we hebben gezien aan andere klasses... Denk niet dat we dat dan zouden volhouden. Spectaculaire uitzichten op de rijstvelden vandaag en geen machine te zien. Alles gaat hier met de hand . Duizenden soorten huizen trekken aan ons voorbij, grote, kleine, schone, vieze, gekleurde, van gevlochten bladeren, van baksteen etc etc. Verder palmbomen, bananen bomen en vooral veel rijst, rijst en rijst. Na onze trein reis reden we met een taxi naar ons nieuwe hotel waar we weer werden ontvangen met een welkomstdrankje wat we bij alle voorafgaande hotels ook kregen. Nadat we hadden ingecheckt konden we naar boven. Op verdieping 8 aangekomen liepen we op weg naar onze kamers, omdat de kamer van Hidde, Wytse, en ik (ik heb het schrijven van Anja overgenomen) niet open kon doordat de sleutel niet werkte moesten we in de kamer van Anne&Anja zitten en wachten op de nieuwe sleutel die Anne ging halen. We wilden een rondje in de stad gaan lopen maar zijn al voor het hotel in drie fiets taxi s beland! Een meer dan leuke attractie om zo door de stad te rijden. Drie ' petjo ' s ' achter elkaar met aahwb aan boord! Omdat het al laat in de middag was alles al zo n beetje dicht, maar onze fiets chauffeurs reden ons langs de allerleukste kleinste straatjes waar de leuke winkeltjes zijn die wij zelf nooit zouden vinden. De chauffeurs vonden t ook leuk en reden ons vrolijk rond. Weer terug in t hotel hebben AHWB gezwommen en daarna heerlijk Indisch buffet gegeten in g hotel. Lekker pittig allemaal dus we zijn heeeel erg benieuwd of we daar nog gevolgen van gaan ondervinden.

• 25 Juli 2012 - 19:54

Van Auto Race Tot Bandug:

Hallo AAHWB, heb alle verslagen van de voorgaande dagen gelezen...en had nu weer tijd.. en jeetje, wat maken jullie veel mee en wat een leuke verslagen Anja!
    groetjes van M.A.R.R. van Reede

• 25 Juli 2012 - 21:58

Carla En Jetty:

Jetty heeft nu alle reisverslagen tot nu toe gelezen, vindt het fantastisch wat jullie tot nu toe
    allemaal hebben meegemaakt en hebben ondernomen. Wat goed van jou Bouke dat je het
    stokje van mama hebt overgenomen en nu reisverslaggever bent geworden. Jetty vindt het
    ook stoer dat hidde en wytse alleen in het hotel zijn achtergebleven. (hopenlijk in goed overleg)
    Allemaal nog heel veel reisplezier, dikke kus X X X van ons.

• 26 Juli 2012 - 08:19

Thijs:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen in Indonesië. We leven helemaal met jullie vakantie mee. En Bouke je schrijft erg leuke verslagen!