Van Sumatra naar Java - Reisverslag uit Medan, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu Van Sumatra naar Java - Reisverslag uit Medan, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu

Van Sumatra naar Java

Blijf op de hoogte en volg aahwb

23 Juli 2012 | Indonesië, Medan

Voordat ik(Bouke) begin te vertellen/schrijven over onze dag(zondag 23 juli)vertel ik eerst nog wat over wat we gister hebben meegemaakt. Gister ochtend stonden we vroeg op om optijd bij de ferry te zijn. Na het tassen pakken en ontbijten stond ondertussen onze chauffeur klaar om ons terug te brengen naar Medan. Aangekomen bij de ferry moesten we nog ong. 3 Kwartier wachten voordat de boot vertrok toen wij al dachten dat de boot vol was wist een bus zich er nog bij in te proppen. Nadat de bus op de boot was konden we naar 3 harde toeters van de boot vertrekken van Samosir. Na een uur op de boot ze zitten en te kijken over het water hadden we de haven aan dee overkant bereikt. Maar deze haven was wel heel anders dan in Nederland inplaats van een haven met apperatuur was dit gewoon een berg zand met 2 paaltjes om een hele grote boot aan te leggen. Onderweg naar ons nieuwe hotel(of eigenlijk ons oude hotel, want we hebben op de heen weg hier ook al geslapen) zagen wij af en toe in de bocht op de vangrail een paar apen zitten. Toen we in Medan waren zijn we langs een krokodillen fokkerij gegaan. Toen we binnen in de fokkerij waren zagen we in de eerste instantie een hok van 4x4m2 waar zo'n 20 krokodillen werden gepropt. Toen we daar langs liepen hoorde we op de achtergrond wild eendengekwaak toen we ons omdraaide zagen we een man met een eend met 1 vleugel lopen en tot onze schrik gooide hij de levende eend die je voor 30.000 Roepiah kon kopen over het hek heen waarbij alle binnenlanders vrolijk zaten te lachen terwijl de krokodil in het meer de eend in een hap naar binnen werkte. Na 5 minuten zagen we alweer iemand anders met een 1 gevleugelde eend richting een krokodillen hok lopen. En de eend werd tijdens het gelach het hok ingegooid en in stukken gescheurd door de vechtenden krokodillen. Wij hadden het al gauw gezien en waren binnen 15 minuten klaar mee.

Vanochtend ging de wekker al af om 6 uur. En hoorde we de eerste geluiden van de moskeeën al. Voordat gingen instappen kregen we nog een ontbijt pakket mee want voor het ontbijt hadden we niet genoeg tijd. Na een autorit van ong. 20 minuten kwamen we aan bij de luchthaven van Medan waar we konden inchecken voor de vlucht naar Bandung(Java). De vlucht ging voor mijn gevoel wel snel ondanks dat het een vlucht van 2 uur was. En voor dat ik het wist waren we geland en zaten we in de taxi opweg naar het nieuwe hotel. We hebben hier een hotel met zwembad en wijzelf zitten op de hoogste etage met mooi uitzicht over de stad. Toen hebben we een taxi geregeld en zijn Anne, Anja en ik(Bouke) naar het station gegaan om kaartjes te kopen voor de 7 uur durende reis met de trein. Wat we verf hebben beleefd schrijven we in het volgende verslag.

En speciaal voor Bram... Leuk dat je zo met ons meeleeft! Hidde heeft nasi gegeten hoor! Wytse nog geen gebakken banaan, maar dat gaat wel komen. XD

• 23 Juli 2012 - 18:39

Carla:

Zielig dat van die eenden, kan me voorstellen dat je dan gauw doorloopt bah.
    Wat goed van jou Bouke dat je ook een stuk heb geschreven. Ik probeer elke
    dag te kijken of er nieuws is maar dat is me zondag niet gelukt. Succes met
    de trein lijkt me ook een hele belevenis.

• 23 Juli 2012 - 19:21

Judith:

Ha Bouke,
    Jemig zeg, wat een verhaal met die krokodillen..gaat er dan wel wat harder aan toe he..
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen trouwens met die reisverslagen. Veel plezier nog, ben benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven!

grt. Judith

• 23 Juli 2012 - 20:55

Alexandra:

Arme eendjes..... Die krokodillen doen dus niet aan de ramadan...
    Merken jullie daar iets van..? Oh en hoe smaakte die prachtige regenboogtaart..?

• 23 Juli 2012 - 22:09

Petra:

Wat leuk Bouke dat je ons op de hoogte houd van jullie belevenissen
    Wel een beetje zielig voor de eendjes, maar feest voor de krokodillen.

• 24 Juli 2012 - 16:03

Aahwb :

Leuk dat julie allemaal zo mee lezen.

@alexandra ik vond de regenboog cake een beetje tegenvallen zag er mooier uit dan dat het smaakten..