Een reis door de jungle - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu Een reis door de jungle - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu

Een reis door de jungle

Door: AAHWB

Blijf op de hoogte en volg aahwb

19 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Gister in Medan (Woensdag 18 juli) moesten we vroeg opstaan wilden we op tijd bij ons nieuwe hotel zijn. Na dat we waren opgestaan konden we van een heerlijk ontbijt genieten met prachtig uitzicht en lekker weer op een terras waar het leek of we de enige gasten waren op 2 Belgen na. Omdat 1 van de eigenaren een Nederlander is was er zelfs hagelslag! Tijdens ons lekker smakende ontbijt kwam onze taxichauffer aan die ons 4 dagen rond gaat rijden op Sumatra. Na het ontbijt konden we onze tassen pakken die voor ons in de taxi werden geladen om op weg te gaan naar Bukit lawang waar ons nieuwe hotel stond. Ondanks dat iedereen op de weg door elkaar heen reed en dat we een chauffeur hadden die om de haverklap toeterde naar mede bestuurders en een racende chauffeur zijn we toch veilig aangekomen. Maar voor dat we bij de ingang van het hotel konden komen moesten we over een houten loopbrug die over het water ging. Aan de overkant aangekomen en na het inchecken kregen we de sleutels van onze kamers en liepen we naar de hotelkamers. Eenmaal in de kamers bleek het dat we een koude douche hadden en een w.c. die je moest doortrekken door een teiltje water te vullen en dat door de w.c. te spoelen, het was tenslotte een ecologisch hotel. Later kregen we en welkomsdrankje en daarna konden we gaan lunchen. Na de lunch gingen we de jungle in met een gids die ons onderweg vertelde over de cultuur en ondertussen was hij opzoek naar oerang-oetang's. Tijdens onze tocht werd onze gids gebeld en liepen we snel en stil door en kwamen we 2 oerang-oetang's tegen die werden gevoerd door een andere gids, dus we konden de oerang-oetang's goed van dichtbij zien(van ong. 2 à 3 meter). Toen we nog een andere oerang-oerang gespot te hebben stond er op een tak achter ons opeens een andere kleine aap die Hidde, Wytse en ik eten mochten geven. Na dat we onderweg nog een paar andere dieren/oerang-oetang's gezien te hebben begon er te onweren en er was regen voorspeld dus we moesten snel naar de rivier. Om beneden te komen gingen we met aan elkaar geknoopte banden met 2 begeleiders naar beneden "raften". We waren ongeveer na 20 minuten beneden aan de rivier net niet bij ons hotel. Met een nat pak maar met een leuke ervaring beneden gekomen konden we terug naar de hotelkamer om een 'koude' douche te nemen! Na een gezellig avondmaal met een half Nederlands sprekende ADHD ober moesten we snel slapen onder een klamboe. Want de volgende dag(vandaag donderdag 19 juli) moesten we een autorit van bijna 8 uur maken naar het eiland Samosir.

• 19 Juli 2012 - 13:39

Carla:

Het lijkt me mooie ervaring zo dicht bij die Orang Oetang's en dan ook nog eten mogen geven. En thuis nu ook de wc doorspoelen met een teiltje? Straks vinden jullie het nog normaal worden.
    Succes en sterkte met de autorit.

• 19 Juli 2012 - 14:16

Otto:

Nou wat een avontuur, eerst een koude douche dan de oerang oetans en na het raften krijg je dan in het hotel ook nog eens een koude douche...dat heet van een koude kermis... nee hoor Leuk man zo n ecologisch gebeuren. Is Fokke ook zo n fan van .Doe maar een hotel zonder het ecologische karakter...... Zeg gaat de rijst er nog in en de noedels..... Volgens mij smaakt het bier daar nog steeds goed maar is wijn nog steeds niet te betalen of valt dat inmiddels nu wel mee?
    Wij zijn weer vreselijk benieuwd naar de nieuwe verhalen en FOTOS!!!!!!!