havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van aahwb - WaarBenJij.nu havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van aahwb - WaarBenJij.nu

havana

Blijf op de hoogte en volg aahwb

09 Augustus 2017 | Cuba, Havana

Zaterdag 5 aug: Havana
Vanochtend rond half negen ontbijt.. onze gastvrouw lijkt iets beter gemutst maar het is nog niet echt enthousiast .. haar man daarentegen is een vrolijkerd. Na het ontbijt brengen we een bezoek aan het museum van de Revolutie... Zoals je mag verwachten , het verhaal van de geschiedenis van de strijd om de macht , het afzetten van Batista en de 'heldenrol' van Che Guevara en Fidel Castro. Compleet met de outfits , schoenen etc die in die tijd werden gedragen. Als kers op de taart ook nog een paar gevechtsvliegtuigen die de Cubanen hebben overmeesterd van o.a de Amerikanen. Maar hij mooiste stuk, de boot waar op Fidel vanuit Mexico naar Cuba is gevaren voor de machtsovername.
Belangrijkste aanschaf in het museum, 2 waaiers. Het is hier zo warm.
De weg naar het museum leggen we af in zo'n prachtig was oldtimer Cabrio. Lekker de wind in de haren.
Na het museum halen we de zwemspullen op, lunchen op een leuk plein in de oude stad. En ook hier weer gezellig live muziek , dat geeft de stad toch wel een bijzondere sfeer. Overal lijkt wel muziek.
Op naar het beroemde hotel National.. helaas zwembas wegens drukte alleen voor hotel
gasten, dan op hun terras een drankje. Door naar volgende hotel Sevilla.. Zelfde verhaal. Te druk en hotel gasten only. Via de kunst boulevard belanden we op het terras van gister... die van de goede wifi. Helaas vandaag belabberde wifi, wel lekkere verse limonade en Kim Feenstra met haar vriend .. we storen haar uiteraard niet.. geen stiekeme foto 'a.. al doet onze Nederlandse buurman op het terras wel een poging....

• 09 Augustus 2017 - 18:58

Otto:

Geweldig hoor! Lastig met de wifi, maar er is wifi en dt is al heel wat! Kunnen b en w het zonder stellen?