Monteverde Hoog in de bomen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu Monteverde Hoog in de bomen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu

Monteverde Hoog in de bomen

Blijf op de hoogte en volg aahwb

04 Augustus 2014 | Costa Rica, Monteverde

Maandag 4 Augustus:
Vannacht heeft het de hele nacht weer keihard geregend en t was ook best frisjes. Gelukkig bij het opstaan scheen het zonnetje!
De wandeling gisteravond was een succes. Met een gids maakten we een wandeling van circa 2 uur door het donkere woud. Iedereen kreeg een zaklamp, konden we in ieder geval kijken waar we liepen. De gids deed zijn best het wildlife in het stik donker te ontdekken, met goed resultaat: een dikke tarantula in een boomstam wachtend op de insecten die langs vlogen, slang, toekans, wandelende takken, luiaarden, maar als klapper 2 soort boskatten die als apen hoog in de boom leven en zich niet vaak laten zien en .. We hadden super geluk, een mannetjes Quetzal! Wel een jong mannetje, dus zijn staart was nog niet zo lang, maar we hebben m gezien! Deze missie volbracht!
We eten na afloop in het restaurant dat helemaal om een boom is gebouwd, dus zitten we letterlijk naast de boomstam, net onder de laagste takken. Geinig wel en vooral speciaal.
Vandaag worden we opgehaald voor dagje in Park seventura. We maken een 3 km lange wandeling over de boomkruinen via gigantische hangbruggen. Mooi om zo de jungle van boven te bekijken. Direct na deze wandeling gaan de tuigjes aan en gaan we een parcour doen van 13 ziplines. En geen kinderachtige lines.... 300 a 400 meter waren de kleintjes en de showstopper was absoluut de laatste van 1000 meter. Mega spectaculair on zo over de boomtoppen te hangen. Tussendoor was er een optie voor een eng Tarzan slinger ding. Alleen Hidde was hier dapper genoeg voor...
We hebben een go pro gehuurd en kunnen thuis nog een keer van onze vluchten genieten!
Adrenaline genoeg voor vandaag.
We trakteren onszelf op de sushi bar en duiken er weer vroeg in. Morgen naar onze laatste bestemming Samara (beach) , rit van een uurtje of 4.

  • 05 Augustus 2014 - 04:35

    Maarten:

    Hoi, je zal wel geen flauw idee hebben wie ik ben en dat klopt ;-)
    Ik had het idee om voor mij hobby bij waarbenjij.nu mede Nederlanders een berichtje te sturen voor het volgende.
    Ik reis zelf ook veel en zit nu momenteel in mongolie voor 5 maanden.
    Ik werk als vrijwilliger in een kindertehuis. Mij grootste hobby is het verzamelen van buitenlands briefgeld. Nu is mijn vraag van mocht je toevallig nog een mooi briefje uit jou land overhebben zou ik die graag van je willen overnemen. Het gaat natuurlijk natuurlijk niet om een briefje van een waarde van 5euro haha Maar kleine waardes. Als je dan in nl ben zou ik de originele waarde+verzendkosten graag aan je overmaken zodat je hem kan opsturen of ik woon in Rotterdam misschien ophalen. Ik snap het is een hele rare vraag maar ik vind het gewoon leuk om te proberen

  • 05 Augustus 2014 - 10:46

    Carla:

    Heb natuurlijk geen idee wat een GO PRO is maar dat ga ik opzoeken. Het lijkt me heel mooi om te zien, maar doodeng om te doen. Knap hoor Hidde. Hopelijk een mooi hotel in Samara en ook wat meer zon. Geniet er nog maar van.

  • 05 Augustus 2014 - 10:49

    Carla:

    Ben erachter het is een camera.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Monteverde

aahwb

Actief sinds 07 Maart 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 49723

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 25 Augustus 2017

CUBA 2017

07 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

AAHWB naar Zuid Afrika

29 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

AAHWB naar Costa Rica

06 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

AAHWB naar Thailand!

14 Juli 2012 - 12 Augustus 2012

AAHWB naar Indonesie

Landen bezocht: