van Manuel Antonio naar Rincon de Vieja - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu van Manuel Antonio naar Rincon de Vieja - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu

van Manuel Antonio naar Rincon de Vieja

Blijf op de hoogte en volg aahwb

03 Augustus 2014 | Costa Rica, Monteverde

We lopen een beetje achter... Dus even een heleboel dagen achter elkaar.
30 juli: we hebben een reisdag en verlaten de kust van Manuel Antonio. Opvallend wel dat dit redelijk toeristische kustplaatsje in de avond alles gesloten is. Blijkbaar komt er genoeg binnen op de dag. We moesten de eerste avond ook echt ons best doen om een leuk eettentje te vinden. De volgende ochtend ontdekten we de meeste restaurantjes zich langs de bergweg bevinden. We hadden dus even iets verder moeten kijken..
Maar goed, we dien hier in dit plaatsje lekker rustig aan, de ochtend gezwommen en Wifi. In de kamer en bij t zwembad Wifi, luxe en dus is de verleiding groot. Intussen spelen we allemaal weer Wordfeud onderling en speelt Oma in Assen fanatiek mee. Zijkant inmiddels precies zien wanneer wij Wifi hebben en er een bombardement aan zetten wordt gedaan. Door het 8 uur tijdsverschil moet er wel af en toe worden gewacht voor de volgende zet gedaan kan worden.
De middag brengen we door aan het strand. Er is hier een prachtig natuurgebied, maar de mannen hebben totaal geen zin om een uur te lopen voor je in t park bent ( en weer terug) ... Dus dan maar het 'gewone' strand. Voor onze begrippen is het er wel lekker rustig en hebben we alle ruimte. We hangen lekker de middag en lunchen/picknicken met brood/tortilla's/ kaas etc uitbde supermarkt. In de avond vinden we een grill restaurant met heerlijk verse vis en vlees van de bbq. Superlekker.
Maar we waten Manuel Anotion aan het verlaten. Op weg naar Rincon de Vieja, 4 uur volgens de routeplanner, we doen er iets langer over. Oa omdat ee onderweg bij een grote brug meer dan 30 krokodillen spotten! En dan bedoel ik ook echt krokodillen, van die echte grote joekels. Spectaculair gezicht. Zemelappen een beetje lekker in de modder in het zonnetje en af en uur zag je er 1 met zijn kop de rivier uitkomen. Blij dat we er hoog boven stonden.
We stoppen bij een wegrestaurantje voor lunch. Leggen een paar Wordfeud woorden , Oma in Assen haakt ook in en we gaan weer door.
T is hier snikheet als we aankomen, dus koelen nog even af in het zwembad. Eten dien we in het restaurant van het hotel, traditioneel buffet: bonen, rijst, gekookte groenten, en kip , vis of beef..
Geen hoogtepunt.
31 juli: vanochtend steken we na het ontbijt de hangbrug over de Rivier over om te gaan paardrijden. Prachtige tocht van 2 uur waar we allemaal van genieten. Natuurlijk onder leiding van een Tico cowboy. T is een prachtige tocht, mooie vergezichten en we hadden dit allemaal bier willen missen.
Gelukkig allemaal wwl van die makke paarden, niet al te sloom en ze luisterenden goed. Klein drafje af en toe , Hidde sprong nog even een paar stappen in galop en we zijn allemaal op de rug gebleven, niet gevallen !
We zijn het er over eens dat we dit bakr zouden moeten doen. Dus wie weet...
Leuk is on het western rijden, lekker makkelijk, gewoon naar links of rechts sturen met de teugel , lekker nonchalant onderuitgezakt zitten en 1 kort rukje is ho.
Middag gaan we naar dichtstbijzijnde dorp/stad Liberia on te lunchen.. Chicken or beef, maar van Mc Donalds. Niet alleen voor de burgers, de Wifi is er ook goed en snel. We wandelen het dorp nog even door en vooral Anne is gecharmeerd van de banken op het dorpsplein. Dus mochten er in Hilversum kanarie hele banken komen in het centrum .. Dan weet je waar de inspiratie vandaan is gekomen.
Middag zwemmen, lezen etc.
Avond rijden we terug naar Liberia en vinden een te leuk lokaal restaurant met een prachtige Binnentuin, lekkere muziek en bovenal heerlijk eten. Pura Vida !