Turrialba - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu Turrialba - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu

Turrialba

Blijf op de hoogte en volg aahwb

24 Juli 2014 | Costa Rica, Turrialba

We eten dinsdagavond nog een keer in ons favoriete restaurantje in Puerto Viejo. De volgende ochtend na het ontbijt stellen we het vertrek naar de volgende lokatie uit. We kijken geboeid naar CNN hoe de stoet van Eindhoven naar Hilversum gaat. Het raakt ons ook diep om de beelden te zien en hadden graag ergens langs de kant van de weg gestaan. Maar zijn tegelijk blij dat we op deze manier het nieuws kunnen volgen. We zijn er ook allemaal op onze eigen manier mee bezig in gedachten en hebben het er ook veel over met elkaar.
Uiteindelijk verlaten we de Caraïbische kust en rijden het binnenland in. We klimmen een paar honderd meter en rijden over redelijk goede wegen. Makkelijk te navigeren hier. Enerzijds omdat we een navigator hebben, anderzijds, er zijn hier maar weinig wegen. Het laatste stukje van de reis hobbelen we weer over een onverharde weg en komen uiteindelijk op een meer dan prachtige oprijlaan... Onze bestemming : Hotel Casa Turire. (Opzoeken op internet) misschien wel het meest luxe hotel dat wij deze vakantie zullen gaan tegenkomen. 4 sterren en boffen wij, we krijgen de mooiste suite, balkon en uitzicht op het meer. Eten doen we ook in het hotel, we gaan nu echt niet weer terug hobbelen ... Ook deze avond gaan we weer vroeg naar bed. We staan ook vroeg op, (zien paar toekans vliegen voor de kamer)!
Ons ritme is ook nog steeds vroeg op bed, vroeg uit bed. Meestal vallen we allemaal na het avond eten om ..
Volgende ochtend vroeg worden AA en H opgehaald voor een rafting tocht. De tocht over deze rivier (naam even vergeten) staat in de Top van 5 van mooiste Rafting tochten van National Geografic. Ik kan me er nu alles bij voorstellen, we raften ongeveer drie uur de rivier af en het is spectaculair. We gaan hard, zacht, ruig, krijgen een waterval op ons kop, prachtige uitzichten , leguanen, er vliegt een toekan over ons hoofd.... En de zon schijnt! Dat is ook wel een anders .
Voor onze veiligheid kanoën er twee mannen om ons heen mee.. Voor het geval we er uit vallen. Kunnen ze ons oppikken. Anne maakt er bijna gebruik van... Maar blijft nog net binnenboord.
W en B vermaken zich in de tussentijd prima in het hotel. T is ook een puberproof hotel: zwembad, goed eten, pooltafel en Wifi. Wat wil je nog meer.
De middag is beetje zwemmen , avond eten we in t hotel en ... We gaan na t eten allemaal in ons mandje.
We zijn alweer moe!! Morgen weer door.

• 25 Juli 2014 - 08:23

Sjoerd, Bianca, Martijn En Robert:

Ontzettend gaaf dat raften in zo 'n mooi gebied. Ooit hebben Bianca en ik dat samen gedaan in Nepal, en hoewel dat prehistorisch lang geleden is kan ik me de hele tocht nog heel goed herinneren, wat een belevenis! Je moet het wel van de herinneringen hebben, want foto's maken is op zo'n tocht meestal onmogelijk....