Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo

Blijf op de hoogte en volg aahwb

22 Juli 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo

Relax en take it easy is ongeveer het thema hier... We blijven hier vier nachten dus hebben alle tijd. Los daarvan , we hebben de na de afgelopen reizen naar Indonesie en thailand ook geleerd dat het wel lekker is om beetje rustig aan te doen. We moeten niet alles willen zien en meemaken, beetje in een hangmat hangen is ook prima!
Er is in de buurt een leuk aanbod van activiteiten, maar ze hebben hier het verkopen van alles nog niet echt ontdekt. Je moet er zelf goed naar zoeken. (Wel zijn de prijzen behoorlijk pittig voor de activiteiten vinden we.) Tegelijkertijd is het ook heerlijk dat ze je in winkels met rust laten en je niet proberen van alles aan te smeren. Puerto viejo is een leuk dorpje met wat winkeltjes, straatverlopers en wat restaurantjes. T is niet groot, veel reggae muziek, dreadlocks, shirtjes met regenboog kleuren, strand sfeer, Geur van wiet... En surfers. AWB wagen zich aan een surfles hier. Ik geloof het wel. Samen met twee leuke rasta's gaan ze proberen de golven te bedwingen.
Anne is het minst succesvol, t is best moeilijk, maar W en B komen toch echt gied rechtop!
Ik heb er leuke foto s van kunnen maken.
Gister hebben we ook het Jaguar rescue centrum bezocht. Opgericht door een Spaanse en Italiaanse en ze vangen allerlei dieren op uit de omgeving en proberen ze weer terug te brengen in de natuur. Goed om hun werk te zien, maar ook leuk om van heeeel dichtbij een aantal dieren te zien.
Luipaarden, apen, toekans, kikkers, uilen, miereneters, krokodillen...
Er vliegt op mijn hoofd nog een babyspecht die ook nog een poging doet om een gat in mijn hoofd te tikken...
Costa rica is trouwens net een groot openbaar dierentuin... Als je goed oplet hangt er ergens een luiaard, zit er een volgevreten slang in een boom, levensgrote sprinkhanen, apen etc, we hebben al van alles gezien!

Vanochtend gaan AA en B op zoek naar een chocolade farm voor een tour. Er staat een levensgroot bord langs de weg, maar de farm kunnen we niet vinden. Of het bestaat niet meer, of zo onhandig aangeven dat het onvindbaar is. Typisch wel. We komen bij het zoeken uit bij een verlaten yoga centrum.....Gelukkig hebben we een 4 wheel drive! Die hebben we nodig op sommige plaatsen. Zodra je hier enige grote weg verlaat kom je op onverharde wegen en is zo n auto noodzakelijk.
We besluiten de tour te laten voor wat het is en halen H en W op. We rijden dwars door het binnenland , dus midden door de rimboe , naar de grensovergang naar Panama. Zonder enige problemen, een glimlach naar de dienstdoende grensbewaker, zonder een paspoort te laten zien, mogen we de grens passeren om even 'aan de andere kant' te kijken.
We moeten een spoorbrug oversteken en lopen over losse planken, ontwijken alle gaten en komen veilig aan de andere kant. We zijn dus heel even in Panama. Echt spectaculair is het niet , we vinden er zelfs geen restaurantje om wat de eten. Dus wandelen we weer terug over de brug en eten aan de Costa Rica kant.
Een onogenlijk tentje.. Maar de mevrouw maakt voor ons de allerlekkerste 'papas', frietjes !
Terug in Puerto Viejo lenen de jongens nog even de surfplanken en wagen zich aan de golven voor het hotel... Dat was even andere koek dan de golfjes van gister en een beetje gefrustreerd zijn ze wel..t lukt niet zoals ze zouden willen. H W en B doen ook paar hele goede pogingen, naar hier is meer tijd en ervaring voor nodig. Hopelijk komt er nog een kans..
Met z'n allen plonzen we in het zwembad voor onze kamer, Wifi-en , tafeltennissen, poolen nu ff wat en gaan zo hapje eten.
Eten is hier tot nu toe prima. We proberen overal de nacho's even uit en krijgen overal ook wat anders..
Morgen weer doorreizen, op naar Turrialba.

• 23 Juli 2014 - 04:18

Inderdaad, even relaxen is ook heerlijk. Wij gaan nu hetzelfde doen, eveneens 4 dagen op 1 plaats voor een combinrelaxen en ook wat dingen zien. Maar even niet verkassen en lang in de bus. Leuk om zoveel beesten te zien, hier blijft het tot nu toe bij een enkele vogel. Ik denk dat ze hier allemaal de pan in gaan.

• 23 Juli 2014 - 13:15

Otto:

Hey Costaricanen in spe,

Leuk he die beesten, ach een volgevreten slang is nooit weg dan heeft hij in ieder geval geen behoefte meer aan jullie.
    anja al weer aan de drank of is ze nog bezig met haar giede voornemens? kun je er wijn krijgen anders is het voor ons een strafkamp. Wat is nationale drank daar eigenlijk?

gr,

Fokke/Otto

• 24 Juli 2014 - 22:41

Anja:

Nee hoor Otto, Anja nog niet aan de drank. Verse limoen limonade is hier veel te lekker! Verder is hier alles te krijgen.. Bier , wijn geen probleem. Als je maar betaald. Goedkoop is het namelijk niet. Nationale drank: imperial , bier... Anne drinkt t, maar of hij t echt lekker gaat vinden? Hidde is er geen fan van.