San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van aahwb - WaarBenJij.nu

San Jose

Blijf op de hoogte en volg aahwb

16 Juli 2014 | Costa Rica, San José

Welcome in Costa Rica! Na een Lange reis via Dusseldorf en Miami aangekomen in San Jose. Beetje vertraging in Miami omdat door de regenbuien de aan- en afvoer van de koffers werd ontregeld... Koffers wel gelukkig gekregen en opnieuw ingeleverd. Ook weer zo een veiligheids maatregel van de USA, koffer mag niet doorgelabeld worden.
Zonder problemen door de Amerikaanse douane gekomen en snel door naar de volgende gate. Na een vlucht van een kleine 2,5 uur stond op San Jose de chauffeur op ons te wachten om ons naar het hotel te brengen. Een mooi statig gebouw , midden in het rumoer van de stad. Met 8 uur tijdsverschil en de lange reis in de benen hebben we zo dicht mogelijk bij het hotel wat gegeten. Om ongeveer half negen locale tijd ( 5.30 a NL tijd) vielen we allemaal zo n beetje als een blok in slaap. HWB hebben nergens last van en slapen als een blok tot de vanochtend ... A en A zijn midden in de nacht klaar wakker en voelen wel iets van de jetleg!
Maar lekker vroeg de dag beginnen. We zijn lopend de stad door gegaan. Vinden de overdekte soort zwarte markt( de Costa Rica versie van de Beverwijk zwarte markt) , we bezoeken het museum voor moderne kunst uit Costa Rica, het Jade museum ,het prachtige opera gebouw direct naast ons hotel, vinden het nationale voetbal stadion.. Maar daar is niks te beleven, of wel geen tours of fanshop.
Zien hier weinig toeristen, worden door de winkeliers niet opdringerig lastig gevallen. T is hier redelijk schoon. Lekker dat je ongeveer begrijpt wat er in het spaans op het menu staat in een restaurant, aardige mensen, veeeeel politie op straat ( is dat veilig of juist niet) , veel leuke kunst op straat. Na 17 uur veeeeel mensen op straat, heel veel
Kleine winkeltjes, we hebben wel een lekkere eerste dag gehad. Zijn wel wee moe.. T is nu hier bijna 19.00 uur.. Gaan hapje eten en slapen. Morgen om 6.00 uur worden we opgehaald en vervolgen we de reis .

• 17 Juli 2014 - 11:17

Wij zijn inmiddels ook onderweg. Even op vliegveld bangkok de mail en de verhalen lezen op de diverse waarbenjij.nu sites. Jullie zitten nu ruim een etmaal verschillend in de tijd met ons.
    San Jose klinkt weer bekend... Al was het wel bijna 15 jaar geleden.

Veel plezier!