thuis - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van aahwb - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van aahwb - WaarBenJij.nu

thuis

Blijf op de hoogte en volg aahwb

10 Augustus 2013 | Nederland, Hilversum

En AAHWB zijn weer thuis. De laatste avond gegeten in ons favoriete houtoven pizzeria restaurant. bijna zo goed als 'onze ' in hilversum. Na het eten nog een laatste massage, nu kan het nog....Wytse past voor deze gelegenheid, maar de rest laat zich lekker nog even verwennen. kosten 4 personen x 1 uur massage..... 25 euro. Konden we maar zo n Thaise meenemen.....
Donderdagochtend om zes uur werd onze bagage uit de kamer gehaald, stond er een ontbijt ingepakt voor ons klaar bij de receptie en gingen we naar het vliegveldje van koh samui voor de vlucht naar Bangkok.
Bangkok air kon ook al onze vlucht inchecken voor amsterdam en de bagage doorlabelen. Dat was een aangename verrassing. Had gedacht dat we in Bangkok alles zelf weer opnieuw moesten inchecken. Minder leuk was dat door de fout die de reisverzekering had gemaakt met ticket van Anne hij nu geen plaats had bij ons in het vliegtuig. Niet leuk voor een vlucht van 12 uur.. Moesten we maar bij de balie in Bangkok oplossen.
Omdat we langer in Thailand zijn geweest dan gepland en ook langer dan ons visum geldig was waren we al een paar dagen illegaal in t land. In principe niet echt een probleem, maar stel dat je in aanraking komt met de politie en je paspoort moet laten zien dan ben je niet zeker van soepelheid van de politie. We vonden het toch niet echt een fijn idee. Om die reden hebben we de scooters maar beetje laten staan... Stel je voor , laatste dag, en Anne wilde ook wel graag zijn rijbewijs terug. Dat is allemaal goed gekomen. Denk dat hidde het t meest jammer vond om de scooter weer in te leveren. Maar dankzij de scooters hebben we veel van het eiland kunnen zien en waren we flexibel in het vervoer. Was echtste gek.

Bij het verlaten van het land moesten we dan ook betalen voor de overstay. 500 Bath per dag en dus 1500 p.p., behalve voor B en W , die niet te betalen vanwege hun leeftijd. Na de nodige formulieren die ook weer werden overgeschreven en betaald te hebben , mochten we door.
Vlucht naar Bangkok was prima, nog geen 50 minuten. In Bangkok op zoek naar de klm balie. Gezien de korte tijd voor de incheck kon de mevrouw ons natuurlijk ook niet meer met z'n 5 en bij elkaar plaatsen, maar Anne wel vier rijen van de rest af plaatsen inplaats van 25 rijen verder... Kleine verbetering.
Eenmaal in het vliegtuig hebben we een wissel kunnen maken met een reiziger die alleen op ons rijtje zat.. En zo kwam alles weer goed en zaten we gezellig met elkaar.
Lekker 12 uur lang films kijken. Voordeel van klm, Nederlandse films en Nederlandse ondertiteling. Lekker eten, lekkere hapjes en de vlucht duurde 'maar' zo n 11,5 uur. Ging eigenlijk heel snel. Ik persoonlijk vind de vlucht emirates leuker... Heb ik t gevoel nog even iets langer met vakantie te zijn door het internationale karakter van de mensen en personeel aan boord en t entertainment bij emirates is ook beter. Meer films, meer keuze., Voor de jongens leukere games. Maar dat rechtstreekse vliegen heeft ook wel wat.
Op Schiphol stond de taxi al voor ons klaar, allemaal op kosten van de reisverzekering...
En naar huis. Onze huissleutels lagen voor de zekerheid in de auto in Düsseldorf... Leek ons wel handig. Maar onze buurvrouw Hanneke is thuis, (hadden we natuurlijk al gecheckt ) en die laat ons binnen. Thuis. Lekker in eigen bed, maar wel jammer dat de reis voorbij is......
Wat hebben we ook alweer gedaan en beleefd in een notendop:
Bangkok, tempels, sleeping buddha, grand palace , fietsen, varen, shoppen, hardrock cafe, met z'n 5 en in de tuktuk/Kanchanaburi , bridge in the river kwai, oorlogs monument en graven,grottempel, hellfire pass, Thaise massage, floating Market, ontmoeting met Cees, Desiree en kids, floatel, boemeltrein, 127 m hoge pagode , studerende monniken/ Ayutthaya, ruïnes, tempels, tuktuktour, pagodes, buddha in boomwortels, H ziek, nachttrein naar chiang mai, tijger kingdom, tempels, nog meer tempels, night Market, trekking de bergen in, toeristen politie, heetwaterbron, lopen, regen, ponchos, bloedzuigers, bergdorpjes, overnachten in bamboohut, gezelligheid bij kaarslicht, olifantentocht, bamboo vlot, rivier, .terug naar chiang mai, relax, massage , golfen, driving range/vlucht naar phuket, strand, massage , fantasea show/ khao sok, regen, nog meer regen, olifantentocht, kanoen, uitzicht, relax,/ koh samui, strandhuis, zwemmen, scooteren, Cees en Desiree, mummified monk, boete zonder helm rijden, waterval, tripjes anne, hidde en bouke, levensgevaarlijke rit , W ziek, A ziekenhuis, Hippie dokter, driving range golfen, relax enzovoort...
We verplaatsten ons per vliegtuig, bus, minibus, taxi, tuktuk, fiets, vlot en olifant.
Nu zijn we weer veilig thuis en kijken terug op de hoogtepunten! Thailand is een fantastisch land om te reizen, afwisseling , goed georganiseerd,. Wij hebben genoten van het feit dat de reis goed was voorbereid door Namaste en Greenwood Travels. Leuke hotels, goed vervoer, leuke gidsen, kortom top. We hebben het goed gehad.
We gaan hopelijk nog beetje nazomeren in loosdrecht en dan later nadenken over de zomer van 2014 !
(de Auto staat inmiddels weer in Hilversum) .

• 10 Augustus 2013 - 10:48

Otto:

Dus EIND GOED , AL GOED!!!

Liefs,

Otto

• 10 Augustus 2013 - 11:41

Gelukkig allemaal goed gekomen en voor de niet-zieken een lekker lange vakantie. Nu nog de foto's uitzoeken. Wij zijn volgende week pas thuis, dus je hebt nog een week om een album te maken.

Gr. Martijn

• 15 Augustus 2013 - 03:46

Cor:

Fijn dat jullie goed zijn thuis gekomen.
    Wij hebben genoten van jullie reisverslag. Het was een avontuurlijke reis, nu weer genieten van ons eigen mooie landje.