nog een dagje koh samui - Reisverslag uit Ban Ko Fan, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu nog een dagje koh samui - Reisverslag uit Ban Ko Fan, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu

nog een dagje koh samui

Blijf op de hoogte en volg aahwb

06 Augustus 2013 | Thailand, Ban Ko Fan

6 aug. T genieten gaat uitstekend. We zijn allemaal weer gezond en wel en vervolgen ons ritme hier weer. Ik wilde gister graag met eigen ogen die gemummificeerde monnik zien en ging gister bij Anne achterop de scooter. Hidde ging mee en w en b bleven in t hotel. Flink stuk rijden, leuk om vanaf achterop te kijken. Als ik zelf rij zit ik een stuk minder om me heen te kijken en let meer op het verkeer.
De monnik is een rare bezienswaardigheid in een plastic kistje. Maar ja, je wil t toch met je eigen ogen zien.
We krijgen nog een keer de good luck van de monnik met jet gebruikelijke gezegende armbandje. Hij wenste Hidde specifiek veel geld toe.

Hierna rijden we door naar een waterval. T Laatste stukje naar de waterval toe leggen w af met een jeep... Die klim vonden we niet erg aantrekkelijk. Achteraf goede beslissing. Ik had het ook conditioneel gezien ook niet gehaald denk ik. Waterval was wel oké, niet erg spectaculair, je kon er beetje zwemmen , niet gedaan.
We gaan met de jeep weer naar beneden en scooteren weer terug. Stoppen onderweg bij een te leuk Frans coffee tentje, doen nog wat inkopen bij een schattig souvenir winkeltje en rijden terug naar t hotel. Rest van de dag beetje zwemmen in zee en zwembad. S avonds eten we weer bij de Italiaan met de houtoven!
Inmiddels heeft de reisverzekering laten weten dat de terugreis gepland kan worden. Dusseldorf lukt niet met emirates, kan wel via Amsterdam en dan overstappen, maar dat voelt gek. Dan stappen we in Amsterdam uit en halen we auto later wel op.
Woensdag had in principe ook gekund als ik dat heel graag wilde.. .. Maar donderdag was goedkoper... Prima! We houden t wel een dagje vol hoor. Het voelt als reservetijd!
Donderdag om kwart voor zes staat de taxi voor , we vertrekken van koh samui naar bangkok om kwart voor acht in de ochtend met bangkok air. Om 12.10 uur stappen we in voor de rechtstreekse vlucht naar Amsterdam met klm . En dan staat er weer een taxi klaar voor Hilversum. Goed geregeld! In principe een beter reis reisschema dan we ooit zelf hadden met de Ferry naar t vaste land, uren wachten en via dubai overstappen ....
Vandaag halen we 'mijn' scooter weer op zodat we weer met z'n vijven op pad kunnen. In de ochtend shoppen we nog wat shirts voor de jongens (ik koop toch na veel wikken en wegen een tas) , middag zwemmen, zonnen, wifi,. Nu einde middag ( kwart voor zes ) staan de 4 de Jong mannen in het avond licht tussen de palmbomen op de driving range ballen te slaan. Daar maak je ze heel blij mee!

• 07 Augustus 2013 - 02:03

Geniet van jullie laatste dag op ko samui. Reisschema ziet er prima uit, wij hebben volgende week het lange schema. We hebben van de verhalen genoten en zijn erg benieuwd naar de foto's. Zijn jullie onder de 4000 gebleven?