zieken en levensgevaarlijke scooterrit - Reisverslag uit Ban Ko Fan, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu zieken en levensgevaarlijke scooterrit - Reisverslag uit Ban Ko Fan, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu

zieken en levensgevaarlijke scooterrit

Blijf op de hoogte en volg aahwb

29 Juli 2013 | Thailand, Ban Ko Fan

Vandaag zijn er 2 zieken Anja en Wytse,
Wij Bouke,Anne en ik (hidde)hadden geen zin om de hele dag op het strand te liggen dus we hebben de scooter gepakt en zijn gaan rijden, zonder een idee te hebben waarheen.
We reden op de weg tot we door een stevige jonge Amerikaan of Canadees werden getipt dat er helm controle was dus wij (zonder helm) stopte snel en draaide ons om.
We besloten om een zijweggetje in te gaan en kwamen toen langs een driving range waar we ff Een uurtje hebben gegolft, we vervolgde onze tocht de bergen in en de wegen begonnen steeds slechter te worden, op een gegeven moment kon je het ook geen weg meer noemen.
Het werd steeds steiler en we moesten moeite doen om met onze scooters omhoog te komen, in de tussentijd nog bij een lokaal restaurantje nog wat gedronken, daar attendeerde ze ons op een "big buddha" 3 km verderop ze zeiden dat het goed te doen was...
De route werd steeds steiler zo steil dat we op een gegeven moment besloten om terug te keren. We moesten dus ook weer terug met de scooter wat nog lang niet zo makkelijk was, 'bijna' recht naar beneden op een hobbelig vol met stenen liggend weggetje.. Slippend gingen we de berg af met remmen vol ingedrukt en voeten op de grond. Aangekomen bij het restaurantje waar we hadden gedronken liepen we weer naar binnen om te vragen of ze ons naar beneden wouden brengen in de Pick Up, omdat we het niet zouden redden om zo naar beneden te gaan! Na 20 minuten praten leken ze het eindelijk te begrijpen en wilden ze ons wel naar beneden brengen.
We zijn dankzij hen op een veilige manier het laatste stuk naar beneden gebracht!

Het was een spannende maar ook mooie tocht met schitterend uitzicht over Koh Samui, ook heb ik nog een slang voorbij zien komen onderweg.

• 29 Juli 2013 - 16:44

Aahwb :

Was zeker spannend!! Wel het hoogste punt van kho Samui bereikt.

• 30 Juli 2013 - 11:34

Dat was weer een spannenden ervaring. Volgns mij niet voor herhalig vatbaar. Nu alleen nog een andere route zoeken naar de big buddha...of toch maar overslaan.
    Gr. Pmts

• 30 Juli 2013 - 21:03

Geert De Jong:

nlSpannend verhaal Hidde! Gelukkg geen vastglllopen remmen of lekke banden.