koh samui - Reisverslag uit Ban Ko Fan, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu koh samui - Reisverslag uit Ban Ko Fan, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu

koh samui

Blijf op de hoogte en volg aahwb

25 Juli 2013 | Thailand, Ban Ko Fan

25 juli ... De vaart in het opschrijven van de reisverslagen is er een beetje uit... Zo ook doen wij het wat langzameraan.. De reis naar koh samui was prima. De oversteek per catamaran ferry in drie kwartier ook. De chauffeur stond al weer op de kade op ons te wachten en bracht ons in een half uur naar ons verblijf op dit eiland. Hier blijven we negen nachten en het is helemaal wat we er van verwacht hadden. Bijna dan... Twee bungalows aan het strand, maar net niet helemaal naast elkaar en de bungalows zitten bijna in het strand restaurant. Lijkt op zich niet erg, maar wel als ze. Hele dag friet bakken onder je veranda. Na 1 nacht verhuizen we naar het midden en dit is perfect! Uitzicht op zee, strandstoelen in die zon, strandstoelen in schaduw, veranda, prima zwembad , massage twee huisjes verderop, voor elk wat wils en hier gaan we echt even niet meer weg.
Een perfect restaurant vlak naast het resort met Thais en westers eten... Denk dat ik niks meer hoef toe te voegen.
Gister arriveerden Cees, Desiree en hun kids Tom en Julia hier ook. Wij ontmoetten hen toen we de toch naar kanachaburi maakten, hebben het toen erg gezellig met hun gehad en nu hebben zij hebben hun laatste paar dagen in ons resort geboekt. Gezellig!
Gisteravond met elkaar gegeten. Live muziek erbij.
Vanochtend op pad om te kijken of we een scooter konden huren. Dat is dan toch iets minder eenvoudig dan gedacht, de meeste verhuurbedrijven eisen dat je je paspoort afgeeft. Dat gaan we echt niet doen. Hebben ook genoeg spookverhalen gelezen over hoe ze toeristen dwingen om hoge sommen geld te betalen voor zogenaamde schade voordat ze je paspoort weer teruggeven. Dat is het ons niet waard. Tot we een bedrijfje vonden dat ze akkoord ging met afgeven van het rijbewijs en zo nemen we twee scooters mee. Een voor Cees en een voor ons. Cees crosst al een week op zo n ding rond, maar wij willen eerst even proberen en kijken of we dit durven. En we vinden het leuk!!! Links rijden , niet te hard (anja is voorzichtig) en goed opletten. T is goed te doen. We gaan zo kijken of we er nog een paar kunnen ophalen. B en W achterop, Hidde mag zijn eigen scooter.... ( en reken maar dat ie daar enthousiast over is) . Misschien morgen een tochtje maken. Vinden het vandaag ook beetje warm en we zijn gister ook wat verbrand.
Wytse heeft een beetje een off day en hangt beetje in de kamer met de Wifi....
Anja gaat twee huisjes verderop voor een massage, pedicure, nageltjes lakken....meer is niet nodig. Zo komen we de dag wel door.....nu maar weer afwachten wanneer ik de inspanning kan opbrengen om weer verslagje te maken.......

• 25 Juli 2013 - 11:55

Klinkt wederom goed. Heerlijk relaxed. Ben erg benieuwd naar de foto's, eens kijken hoe het er nu uit ziet. Wij zitten nog in het actieve deel van de reis, morgen met olifanten op pad en met een zipline door de jungle. De dagen daarna een trekkng naar de bergdorpen. Het strand deel laat nog even op zich wachten.
    Gr. Pmts

• 25 Juli 2013 - 13:23

Otto:

Hey , lieve vrienden , wat heerlijk klinkt dit allemaal. Gewoon lekker luieren. Lezen jullie deze antwoorden ook? Of schrijven wij voor de kat zijn viool. hahaha. Gaan jullie nog kleding kopen? Je moet altijd de betere kwaliteit stoffen doen hoor dat is beter dan die rommel waar ze toeristen mee willen binnenlokken. Voor Ann is het mooi of een Brioni jasje te laten maken met mooie shirts. Ze kunnen ook jouw lievelings jeans voor een habbekrats maken. Anja met een mooie avondjapon cocktail jurk.....Tja er is genoeg .

vermaak ze verder. Veel liefs,

OeF

• 25 Juli 2013 - 15:29

Anja:

Ha Otto!! Blij zijn we met je reactie! Maak j geen zorgen! Vandaag voor t eerst ons erf af gegaan, met scootertjes. Ja levensgevaarlijk.... Maar toch leuk. Morgen of over morgen maar eens kijken of we wel of niet aan de kleding gaan! We doen t gewoon allemaal beetje rustig aan. Die doerian... Tja, die staat ook nog altijd op de bucket list... We houden je op de hoogte. In de tussentijd.... Wat is dit een fijn land!!