chiang mai - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu chiang mai - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu

chiang mai

Blijf op de hoogte en volg aahwb

15 Juli 2013 | Thailand, Chang Klan

15 juli: we zijn aangekomen in chiang mai! Leuk is t hier! We hebben de avond en nacht doorgebracht in de slaaptrein. Hidde is toch nog niet dit helaas, maar hij moest natuurlijk gewoon mee. Gelukkig kon hij meteen gaan liggen en heeft geslapen tot de volgende ochtend. Best comfortabel in de trein, onder liggen is wel een stukje aangenamer dan boven. beneden Iets meer ruimte en zodra je wakker word kijk je liggend vanuit je treinbed naar het landschap dat voorbij schuift! Je hebt zo eigenlijk geen idee dat je zo 13 uur aan het reizen bent. Voor we t wisten stonden we op t station chiang mai en stond er er chauffeur klaar met bordje welkom: Zegwaard! Voordeel van het boeken van deze reis via Namaste / greenwood is dat we weinig zelf meer hoeven te regelen en de kamers en transport al geregeld zijn. Zo heb je namelijk ook niet steeds het idee dat je teveel betaald. Een aanrader op deze manier. Ook hotels bevallen ons goed! Nu ook weer, raming lodge in een leuke buurt. Zwembad voldoet niet aan de eisen van de mannen... Te klein, water te veel chloor etc.
Maar goed aangekomen in chiang mai en we waren te vroeg voor de incheck. We hebben terplekke een minibus geregeld en zijn naar de tiger Kingdom gereden... Kleine tijgers of iets grotere, zeg maar gerust groot.. Wat zij small noemen is alsnog negen maanden oud en vonden wij al beslist groot . . We mochten tegen betaling van een enorm bedrag de kooi in om foto s te maken. Sommige onder ons vonden het spannend, sommige heeeeel erg spannend.. Geaaid, foto's gemaakt en snel weer veilig buiten de kooi. Wij wilden toch niet doe headline in de krant worden: Nederlanders aangevallen door Thaise tijgers...
Met de minibus weer op tour ende belangrijkste tempels in de stad bekeken. Langzaam aan worden we nu wel voorzichtig wat tempel moe.. Al zijn ze prachtig allemaal!
Bij tempel nummer drie vandaag ontvingen b , w en ik (Az) de zegen van de aanwezige monnik. Hij zegde zijn gebed en met een kwast spatte hij ons onder t water. Tot slot mochten we een voor een touwtje om pols ontvangen van de monnik! Gaan we niet meer afdoen. Brengt natuurlijk allemaal geluk. T is prachtig weer en we gaan inchecken in t hotel en jongens nemen een duik... Hidde ploft nog even op z n bed.
In onze straat voornamelijk massage salons... Ook in ons hotel en we nemen een uurtje hot oil massage om te ontspannen voor de dag Anja morgen. Morgen begint ons avontuur waar niet iedereen naar uitkijkt.. Maar ons (az en as) lijkt het te gek! Overnachting buiten chang mai in een klein dorpje! Wordt vervolgd .

• 17 Juli 2013 - 15:02

Itty Kroon:

Alles goed ? 2 dagen ook fb stilte. Of hebben jullie in de rimbo geen bereik ?

• 21 Juli 2013 - 00:47

Otto:

In de binnenstad ( de oude) stikt het van de merkkledingshops tegen lage prijzen.....