ayutayah - Reisverslag uit Ban Khlong Takhian, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu ayutayah - Reisverslag uit Ban Khlong Takhian, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu

ayutayah

Blijf op de hoogte en volg aahwb

13 Juli 2013 | Thailand, Ban Khlong Takhian

13 juli... Weer niet al te vroeg op...zo laat mogelijk aan t ontbijt. Dat is wel lekker. Vandaag weer een reisdagen, maar wel een korte. Om 13.00 uur werden we opgehaald om naar Ayutayah te gaan, de volgende stop. Hidde werd niet zo lekker wakker, misselijk, moe, slap. Is wel bij het ontbijt aangeschoven maar hing beetje in de stoel. Anne, Bouke en ik zijn en markt rondom het hotel gaan verkennen. Bijna geen toerist te zien... De dingen die er werden verkocht wil ook geen toerist hebben. Vooral kleding op deze markt met zo nu en dan een eet stalletje. Wel nog paar T-shirts voor Bouke gescoord, maar dat was goed zoeken. Was wel erg leuk om rond te lopen. Fijn ook dat op dit soort plekken niet aan je word getrokken of je wat wil kopen.. Konden dus lekker ongestoord rondkijken .
Met z n allen dus weer in de minibus een kleine twee uur op weg naar t noorden. We komen aan in een prachtig (klein)!hotel!!! Twee mooie kamers naast elkaar. Anne, Bouke en ik gaan ff zwemmen en Hidde is blij dat ie een bed ziet. Ziek. Zijn net lekker aan t poedelen... Wytse met bedrukt hoofd naaf beneden. Is uitgegleden in de badkamer en met z'n rug tegen de glazen deur gekomen. Deur zwaar aan gruzelementen. Wytse ongedeerd. Gelukkig. Maar drama in de badkamer. Staff geroepen en we mochten de andere aangrenzende kamer in gebruik nemen zodat Het aanraken van de cobra, de offers , het bladgoud op de buddha.... Allemaal voor het geluk. Het heeft geholpen!
Wij best allemaal geschrokken.
Maar ook weer door... We laten Hidde lekker op bed liggen en gaan met z'n vieren met de tuktuk de stad verkennen . Veel buddha s, veel tempels, veel
Ruïnes, een slapende buddha, een lachende buddha, een zittende etc. Maar met de langzaam ondergaande zon wel prachtig! We eten een versgebakken 'banana pancake' bij een stalletje, we zien hier ook getrainde olifanten, geven (kopen) wat eten maar doen geen ritje op de rug. Dat gaan we later doen op deze reis.
En als we de tuk tuk chauffeur de opdracht geven om ons weer terug naar het hotel te brengen , start z'n tuk tuk niet.... Maar gelukkig als Anne en Bouke de tuk tuk aanduwen gaat ie weer als een speer.
Nu op het balkon met daybed met uitzicht over de rivier en een tempel even relaxen met een drankje... Hopen dat Hidde snel opknapt.
Straks wat eten... Thailand is meer dan oké!!

• 13 Juli 2013 - 22:25

Geert De JOng:

Wel een veelbewogen dag als ik het zo lees. Hopen wel dat Hidde gauw weer fit wordt en niet echt ziek wordt. Is Wytse al van de schrik bekomen? Het was zeker zgn. securit glas, dat valt in soort kristallen uit elkaar als het op een bepaalde manier hard geraakt wordt Maar dan meestal met een 'puntig' voorwerp.

• 14 Juli 2013 - 07:52

Simone:

Ha Anne, Anja en de jongens. Van Petra en Martijn hoorde ik dat jullie een reis naar Thailand aan het maken zijn. Snel dus even kijken op jullie website. Wat leuk om te lezen, het is als of ik een soort van flashback heb naar vorig jaar. Veel hebben wij ook gedaan, welke Thailand bezoeker eigenlijk niet...haha. Hierna vast naar Sukothai en Chiang Mai? (nog een leuke jungletrekking doen :-) Wij wensen jullie nog veel plezier en hopelijk zonder verdere "lichamelijke ongemakken". Doe iedereen de groetjes daar!!

• 14 Juli 2013 - 11:56

Cor Van Lievenoogen:

Jullie genieten wel, beterschap met Hidde. Ik neem aan dat jullie georganiseerd reizen, dan gaan jullie waarschijnlijk ook naar Chiangmai. Lekkere koffe en gratis WiFi bij Café de Siam. Op de hoek van de Loire Kroh Rd en Khampangdin Rd. Vanaf de Nightmarket ongeveer 500 mtr. Veel plezier.

• 14 Juli 2013 - 12:05

Carla En Jetty:

Nou vervelend dat Hidde niet lekker is (was), teveel rijst waarschijnlijk. Hebben jullie al spleetogen? Wat een geluk dat Wytse verder niks heeft. Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben in het hard rock cafe, zag er goed uit. De foto's staan op zijn kop Anne en je weet hoe handig ik met de computer ben (dus niet). Groetjes van ons.