nog een dagje bangkok - Reisverslag uit Ban Khlong Takhian, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu nog een dagje bangkok - Reisverslag uit Ban Khlong Takhian, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu

nog een dagje bangkok

Blijf op de hoogte en volg aahwb

13 Juli 2013 | Thailand, Ban Khlong Takhian

12 juli: Beetje uitgeslapen vandaag. In overleg met onze reispartners besloten de ochtend niet te besteden aan een waterval.. (Dat zou betekenen dat we om hal acht on de
Mini bus hadden moeten
stappen) hiervoor moesten we wel een schriftelijke verklaring voor afgeven aan onze gids.. Hij wilde geen problemen met zijn opdrachtgever omdat wij een programma onderdeel zouden overslaan . Grappige alleen is dat in ons reisplan stond dat we een vrije ochtend zouden hebben en dus die hele waterval niet zouden doen.. Maar goed, nog even wat momenten genieten van de unieke lokatie aan de rivier. Beetje camping gevoel ook deze nacht en ochtend. De sobere kamers van dit drijvende hotel/floatel hebben rietgevlochten muurtjes... In principe hoor je dus bijna alles van de omliggende kamers. Half tien aan het ontbijt.. Ook sober, maar prima. Elf uur in de mini bus op weg richting bangkok met een stop bij de 127 meter hoge pagode. De hoogste in thailand? Leuke was wel dat we hier klasjes met monniken zagen die samen teksten voorlazen. Ze vinden het totaal geen probleem dat er af en toe een groepje toeristen langs schuift en foto maakt. In principe gaat elke Thaise man een keer een lange of kortr periode leven als monnik . Eigenlijk minimaal drie maanden om de basis studie te volgen. Best een pittig leven om ge leven in soberheid in een tempel. Vroeg opstaan, studeren, mediteren, max. 2 maaltijden per dag. Die maaltijden mogen ze niet zelf voorbereiden maar dienen te worden aangeboden door de bevolking . Toch ook de moderne tijd die doordringt bij de monniken. Want we hebben ze ook zien studeren met mooie Mac computer, iPad, of zien bellen met een iPhone.
We vervolgende te reis weer nar bangkok, onderweg nog lunch in restaurant op het water. Rijst... Kip, krab balletjes, soepje (niet te pittig deze keer, dus rekening gehouden met ons westerlingen)
Terug in bangkok hup meteen t zwembad in! Even de hitte weg.
Voornemen om eens even een avond geen rijst te eten.. Komt ons nu ff na een week twee keer per dag de neus uit. Morgen zien we wel weer, maar vandaag belandden we eigenlijk bij toeval bij het hardrock café. We namen weer mt z'n vijfen te tuktuk. T is even passen meten, maar met de juiste opstelling passen we er in. Wytse, Anne en Hidde op het bankje, bouke op kleine zitje aan de zijkant... Anja op de grond in kleermakerszit. Past precies .
Hardrock was een groot succes, niet alleen vanwege de gratis wifi, t eten was geweldig! Fajitas, nachos, burgers!! Top!
Na afloop nog een avondmarkt afgestruind en wat dingetjes gekocht.. Portemonnee , bril, t shirts etc. Hier ook de eerste sex clubs gespot. Dat is ook thailand. Ongegeneerd proberen ze zelfs ons als gezin naar binnen te lokken...
Met de taxi weer naar t hotel. Anne upload zijn vandaag gemaakte foto's . Ik maak een verslagje... T is half een, gaan slapen nu... Morgen naar ayutaya ! Trusten

• 21 Juli 2013 - 00:43

Otto:

Zijn jullie nu al in Asia geweest? HEEEEEEEEEErlijk eten en wat een show...