helllfire pass & floatel - Reisverslag uit Ban To Mai Daeng, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu helllfire pass & floatel - Reisverslag uit Ban To Mai Daeng, Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu

helllfire pass & floatel

Blijf op de hoogte en volg aahwb

12 Juli 2013 | Thailand, Ban To Mai Daeng

Weer vroeg op.... Maar niet al te vroeg, goed ontbijt! Busje stond al weer klaar voor deze dag. Eerste stop was the helllfire pass...in de tweede Wereldoorlog hebben de Japanners de krijgsgevangenen laten werken aan de Birma spoorlijn . Duizenden zijn daarbij om het leven gekomen. Wij liepen een stukje over de lijn waar de spoorlijn heeft gelopen. Gister hebben we al de graven gezien , waar ook veel Nederlanders liggen, vandaag kregen deze meer betekenis door de verhalen er achter. Ook het bijbehorende museum vertelde het verhaal over de ellendige omstandigheden die de krijgsgevangenen moesten doorstaan om de spoorlijn aan te leggen. Geen mooi stuk geschiedenis. Wel goed dat dit op deze manier dagelijks wordt herdacht door de
bezoekers uit de hele wereld die hier komen.
Bijzonder indrukwekkend allemaal maar ook weer door naar het volgende onderdeel.
Onze gids bracht ons naar kleine waterval waar we vooral hebben staan kijken naar naar de lokale kids die aan t zwemmen waren.
Lunch vandaag was in een klein lokaal restaurantje , heeeeerlijk Thais! Basis witte rijst... En dan de variatie groenten, kip en vis curry s! Overal net weer even anders... Maar wel altijd witte rijst... We like fried rice more....
Vlakbij dit restaurantje vertrok ons treintje, een boemeltje.. Een mooie treinrit van circa een uur , met als hoogte punt passeerde we een bijzondere houten brug., of was het de Politie agent die in onze coupe rondliep met een tamme soort muis(of eekhoorn?) op zijn schouder. Van hem werden ongeveer met zoveel foto s gemaakt als van de treinreis...
In ieder geval werd de reis verstoord door de dagelijkse tropische regenbui. Het water gutste de trein binnen en de ramen moesten snel dicht.
Het zag er voorlopig niet naar uit dat de bui zou stoppen... En dat gebeurde ook niet en dus arriveerden we in de stromende regen bij ons volgende hotel. Na veel gedoe kregen wij en onze reisgenoten de beloofde kamers op de pontons op de rivier! Qe zitten in een floating hotel! Direct aan het water een hele eenvoudige kamer, paar stoelen buiten, hangmatten , meer hebben we niet nodig. Of wel.... Een wijntje zou t wel afmaken. En dat lukte ook nog . In principe hebben we alle flessen wit en rood die het hotel in huis had opgedronken ... Ik laat even in het midden wat de hoeveelheid betreft, maar dat valt reuze mee. Het zegt meer over de beperkte voorraad!
Ontspanning alom en leuke gesprekken met onze leuke reisgenoten voor deze dagen. Leuk stel met 2 leuke kids!
Tot slot gezellig diner... Rijst... (Alweer) en toch weer lekker!!
Nu slapen... Morgen pas half tien ontbijt... We kiezen er voor om
in plaats van morgen heel vroeg te vertrekken en een uur te rijden naar een waterval nog paar uurtjes langer te slapen en nog te genieten van deze unieke plek. T is hier namelijk fantastisch!!!!

• 12 Juli 2013 - 07:19

Martijn:

Hoi, door jullie enthousiaste verhalen te lezen kom ik ook steeds meer in de stemming voor onze vakantie! Nog een paar dagen...
    Gr. Martijn

• 12 Juli 2013 - 12:52

Geert De Jong:

Prachtig al die verslagen! Jullie zijn wel actief hoor, beleven weer heel wat. Hier is het trouwens nu misschien wel beter weer dan in Thailand. Droog en somoms zelfs warm. We zien op Fb. ook wel fotos van M&M c.s. maar (nog) geen verslagen. Met ons goed gaat het goed, Jan was gister hier als PC. hulp. en dat heeft wel geholpen. Veel vakantie plezier verder, wij blijven volgers. Groeten van ons beiden.