Bangkok dag 1 - Reisverslag uit Ban Wang Yai (2), Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu Bangkok dag 1 - Reisverslag uit Ban Wang Yai (2), Thailand van aahwb - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 1

Blijf op de hoogte en volg aahwb

08 Juli 2013 | Thailand, Ban Wang Yai (2)

Dag 2 (maandag) het was een dag vol lopen en kijken
Eerste dag in Bangkok, dus vooral veel bekijken vandaag.
In het begin hebben we door bemiddeling van het hotel een boottocht geboekt over de rivier naar de Wat Arun (een tempel van allemaal mozaïeken in de vorm van bloemen die verwijzen naar de vegetatie op de Meru, de berg van de goden ) na deze tempel gingen we naar de meest beroemde, grootste en oudste tempel de wat pho, grand Palace . Daar hebben we best veel tijd doorgebracht, mooie foto s gemaakt en rondgelopen. Ook de hebben we de sleeping buddha we opgezocht. Een gouden buddha van 46 meter lang. We hoorden de hele tijd een grappig geluidje wat we niet konden thuisbrengen, toen we voorbij de voeten van de buddha waren zagen waar dat geluid vandaan kwam. Er stond een enorme rij met schalen waar je in elke schaal kleine muntjes kon gooien ( eerst een bakje muntjes 'kopen' als een donatie dan) . Doorlopend werd dit door bezoekers gedaan, een Prachtig ritueel welk een prachtig geluid voortbrengt.

Bij het hotel nog even in het zwembad geplonsd om de warmte even van ons af te spoelen.
In de avond naar Baiyoke, een restaurant op de 76ste etage van het hoogste gebouw van Thailand . Het enige leuke was het uitzicht. Over het eten willen we het maar niet meer hebben..... SLECHT!!!!
Voor we een tuktuk naar het hotel terugnamen... even nog rondgelopen op het marktje en nog paar spulletjes gekocht.
Wat hebben we verder geleerd vandaag.. Wij passen met vijf in 1 tuktuk en vier op de achterbank van een taxi wil ook lukken!