AAHWB weer thuis - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van aahwb - WaarBenJij.nu AAHWB weer thuis - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van aahwb - WaarBenJij.nu

AAHWB weer thuis

Blijf op de hoogte en volg aahwb

12 Augustus 2012 | Nederland, Hilversum

En we zijn weer terug thuis in Hilversum na 29 dagen, 696 uur…we hebben voet gezet op bodem van:
- 5 landen (Nederland, Duitsland, Verenigde Emiraten, Maleisie, Indonesie),
- 6 eilanden (Sumatra, Samosir, Java, Bali, Gili Trawangan, Gili Air)
In ongeveer 88 uur reistijd reisden we circa 28.000 km, waarvan 7 keer met vliegtuig en verder met auto-bus-monorail-trein-pecak(fietstaxi)-paardentaxi-paard-jeep-boot-te voet
En zo kwamen we in o.a.
Hilversum-Dusseldorf-Dubai-Kuala Lumpur-Medan-Bukit Lawang-Samosir-Medan-Bandung-Yogjakarta-Malang-Bromo-Kalibaru-Seminyak-Gili Trawangan-Sanur-Kuala Lumpur-Dubai-Dusseldorf weer terug in Hilversum
We sliepen in 14 hotels/villas :
-Hotel grand season, Omlandia, Eco Lodge, Tabo Cottage, Omlandia, Aston Braga, jambuluwuk Malioboro Boutique hotel, Padi city resort, Lava View, Villa Bugis, Villa Tiga, Manta Dive, Gazebo Beach, Concorde Inn ..
En de Highlights vatten we als volgt samen:
- monorail, uitzicht KL, achtbaan in winkelcentrum, ringitts, twin towers, starbucks, Air Asia, ruphias, miljonair,chauffeur Aldian , rijstijl Sumatra, scooters, uitzicht vanuit zwembad, moskee, kaas, bitterballen, hagelslag, doopsgezinde relaties, plantages, rubberbomen, palmbomen, jungle, hitte, regenbui, waarbenjij.nu, Orang Oetangs, apen voeren, klamboe, wc zonder doortrek, hangbrug, tubing, waar is je zwembroek, 'echt waar vind jij deze drankje niet lekker?', batak village, batak dance,sarong, zwemmen in lake tabo, ferry, foto’s met locals, krokodillenfarm, zielige eenden, lange treinreis, rijstvelden, reisziekte, nog meer rijstvelden, welkomstdrankjes, rainbowe-cake, zwembad, muziekschool bamboemuziek, scooters, rijst eten bij KFC, onder de evenaar, chauffeur Ismael, bakkerij onder in garage, fietstaxi rit, batik, wajangpoppen, paleis van de sultan, anne’s goede navigatie talent, paardentaxi, Chauffeur Anto, Borobudur, Prambanan, vogeltjesmarkt, aapjes, vissen, cafe Oen, Nederlandse architectuur, scooters, foto’s maken, jeep, stof, waterval, mondkapjes, krater, te paard, vroeg opstaan, vulkaan, zonsopkomst, winterjas, zonsondergang, anijs, big snake, handrem los voor afgrond, moskee, ramadan, paradijs, wandeling jungle, parasol van plant, koffiebonen, cacoa, kruidnagel, mais, suikerriet, papaya, bananen, palmbomen, scooters , grote spin, onderwaterhuis voor iphone, privé zwembad, butler, Chauffeur Nyoman, ferry, tempel, rijstvelden, Tanah Lot, blessing, rijst , bloemen, donaties, hindoeïsme, tempels, offers, wierrook, Vans, drinken uit een cocosnoot, lekkere chips, privé villa, privé kokkin/hulp in de huishouding, tuinman, muis, muizenval, hanengevecht, zilver, houtsnijwerk, boeddhas, dikke monnik beeldjes, afdingen, verkopers op strand, relaxen op het strand, voetmassage, relax, zwemmen, Ubud, monkey forest, holy waterspring, sarong, scooters, traditionele Balinese huisjes, tradionele Balinese dansen, vuur trance dans, Kudeta, La Plancha, strand, Koreaans BBQ-en, nasi in bananenblad, nasi als ontbijt, geen moskee!, 800pk motor, reisziekte, golven, zee, bananenbrood, bounty eiland, blauwe zee, snorkelen, zee schildpadden, duiken, en niet duiken, angst overwinning, onderwaterwereld, vissen, visjes, geen scooters, snorkeltocht, traditionele boot, kakkerlak, 1000poot, fris blikjes truuk, buitendouche, openlucht badkamer, moskee, paard en wagen, airco, wind, rondje om het eiland, traditioneel huisje, bloemen op bed, koraal, eiland gevoel, infrastructuur, Olympische Spelen kijken, Bintang, lemon juice, heel veel Nasi en veel wifi…..en alles wat we nog niet hebben opgeschreven maar gelukkig wel hebben staan op de vele foto's die Anne heeft gemaakt!!

Inmiddels zijn we veilig thuis, zijn de tassen uitgepakt en draait de eerste was. Voordeel van weinig meenemen is dat je ook alles weer zo hebt uitgepakt! Het was een bijzondere ervarring en belevenis met vele hoogtepunten die we ons allemaal nog lang zullen blijven herinneren!

fijn dat jullie wer goe thuis zijn gekomen. Want zoals het klokje......nergens!
    Wij zitten nog op ons dakterras te genieten van de zon en het heerlijke eten. Eind augustus komen wij ook weer thuis. Hopelijk zioen we elkaar heel gauw weer!

• 12 Augustus 2012 - 14:41

Itty:

Wat een: opsomming, prestatie, geheugen.......Nu maar weer in de tred van het "normale" bestaan en dat gaat sneller dan je verwacht..........

• 12 Augustus 2012 - 21:27

Carla:

Wat knap van je om dit allemaal zo op te schrijven.
    Ben blij dat jullie het allemaal naar je zin hebben gehad en ook dat jullie weer veilig terug zijn.
    Ik heb genoten van de verslagen.
    Tot morgen allemaal.

• 12 Augustus 2012 - 21:38

Judith:

pfoehee wat een lijst he!!

• 15 Augustus 2012 - 16:28

Een indrukwekkende lijst van jullie ervaringen. Ben erg benieuwd naar de bijbehorende foto's. Wij hebben na een ruime week al 1338 foto's, NA Verwijderen van minder goede foto's. Ik heb het vermoeden dat jullie er veel meer hebben, jullie fotograaf kennende.
    Veel van de kenmerken die je noemt zijn ook hier van toepassing, behalve die van de wifi...dat is hier nog niet zo algemeen...soms zelfs zoeken tot we weer een plek hebben gevonden waar we even een update kunnen plaatsen.
    Succes met wennen aan de situatie thuis en werk!