Relaxen op Bali.... - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu Relaxen op Bali.... - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu

Relaxen op Bali....

Blijf op de hoogte en volg aahwb

02 Augustus 2012 | Indonesië, Kalibaru

En dan zijn we na een lange autorit plus boottocht aangekomen in een nieuw paradijs... Bali.
Als eerste valt ons op dat er minder moskeeen zijn, dat is meteen prima. Ten tweede zien we overal kleine en grote altaren waar offers worden gebracht. Onze chauffeur spreekt uitzonderlijk goed engels en heeft ons veel verteld over het eiland, de religie en hun gewoonten en gebruiken. Erg bijzonder, want we weten zeker dat er niet zoveel chauffeurs zijn die zo goed kunnen vertellen. Zo legt hij uit dat de naamgeving van een kind wordt bepaald door de volgorde van geboorte. Onze chauffeur heet nyoman, dus nummer drie In het gezin, de Bouke zeg maar. Lekker makkelijk wel. Hier dus veel namen als Ketut , Made, Nyoman! En na vier of vijf kinderen beginnen ze trouwens gewoonweg opnieuw met naam nummer 1. Het lijkt ons voor de docenten in de klas wel lastig.
Onze Nyoman brengt ons via de tempel Tanah Lot naar onze villa. We hebben voor zes nachten een eigen villa, eigen zwembad, eigen kokkin, eigen tuinman enz. Hier kunnen we wel aan wennen al is het de eerste dag even vreemd dat iemand ' je huis' binnenkomt en ontbijt klaarmaakt, je was wegbrengt, je troep opruimt, de bedden opmaakt enz... Maar na 1 dag is al een beetje gewoon en kunnen we er wel aan wennen. Het tempo van de afgelopen weken is er ook ineens weg en we proberen de relax-modus ! Dat gaat prima. Beetje zwemmen, beetje eten, weer beetje zwemmen, naar t strand! Zonsondergang kijken hangend in een zitzak op het strand, dit bevalt ons wel. Hier blijven we tot zondag en dan gaan we door naar de gili eilanden.
Voor anne nu even een moment om te proberen alles op een rijtje te zetten. Hij heeft af en toe wat moeite om de plaatsnamen te onthouden en weet dan ff niet meer waar we zijn, hoe lang we blijven, wanneer we weer weggaan....
We hebben trouwens nog een extra bewoner, zo af en toe loopt en er grote muis door onze slaapkamer. We zaten gister avond allemaal te gillen toen hij zich weer liet zien...Hij is natuurlijk banger voor ons dat wij misschien voor hem, maar leuk is t niet echt. De jongens slapen op de eerste etage die hebben er geen last van... Goed, wij relaxen nog even lekker door....no problem!

Morgen voor de verandering wel weer vroeg op en gaan we nog wel even wat sightseeing doen!

• 02 Augustus 2012 - 08:54

Klinkt allemaal erg goed. Lijkt mij ook wel wat een huis met je eigen personeel, kan dat thuis ook? Weet je zeker dat het een grote muis is, wij hebben er in Jakarta ook zo een gehad: volgens het hotel was het een muis.....maar dan wel 1 van 20 cm....
    Geniet maar heerlijk van dit prachtige eiland en zometeen van Gili. Toentertijd (heeeel lang geleden) was dat nog meer relaxen dan Bali.
    Veel plezier

• 02 Augustus 2012 - 09:26

Aahwb :

Haha, weet bijna zeker dat t een muis is, tien cm gok ik en ik, heb m meerdere malen goed gezien... Er ligt nu een muizenval, dus wie weet hebben we vangst.....wordt vervolgd, goede reis voor jullie!

• 02 Augustus 2012 - 11:34

G.de Jong:

Fijn weer iets van jullie te lezen, en dat het nu altemaal wat relaxter toegaat. Jullie huidige woon- en leefsituatie doet nu denken aan de verhalen van vroeger, toen Indonesie nog niet bestond. (laat ik het zo maar zeggen). Men sprak toen over djongos, kokki, baboe e.d. En die muizen zijn daar toch een soort huisdieren? Groeten van ons beiden

• 02 Augustus 2012 - 11:38

Carla:

Wat een luxe je eigen personeel die alles doet (zal wytse wel fijn vinden dat opruimen). Heerlijk dat jullie nu ook even kunnen relaxen, ook dat is nodig. Succes met de muis. Maakt het gemis van jullie huisdieren niet zo groot ha ha. Maar ze zijn gisteren goed gekleurd, we hadden een dag ZON namelijk.
    groetjes en geniet B B en C

• 02 Augustus 2012 - 18:09

OeF:

Weet je zeker dat het geen GEKKO is, die bij voortduring "Tokè, tokè", roept? Die vond ik erg leuk, en bovendien dacht ik telkens dat ie mij riep...

Ach ja, Tempo Doeloe!

Hier in Lissabon, midden in de stad en met de auto toch in één keer gevonden, is het ook warm, eenendertig graden. Verder ook alles heel goed, en uiterst boeiend allemaal.

We denken veel aan jullie, en genieten zelf ook. Wat een belevenis: al die kilometers zelf met de auto, en nog verder dan indertijd de Zwarte Zee. Alles went, maar dit blijft toch wel bijzonder. tot zondag hier, en dan naar Faro. Margot komt uit Ierland daarheen over, en blijft dan een week. Wij gaan na een dag of tien weer verder vandaar, waarschijnlijk via Sevilla, de Estremadura, en Salamanca. Even in Andorra shoppen, ook nog, en dan toch maar 's op huis aan.

Maar eerst, net als jullie, nog veel en volop genot in de zon. Van harte alzo!

LVO

• 02 Augustus 2012 - 18:27

Otto:

Wat heerlijk een eigen kokkin. Vraag haar eens on zo n dourian te kopen en te bereiden . Zit je ook niet in destank. De geur doet namelijk denken aan een open toilet...
    Zitten jullie in Sanur of Kuta? Kuta is levendig met veel uitgaan en Sanur is was chiquer.
    Gigi is geweldig, dat is terug in de tijd ( geen verkeer) en het summum van stilte en rust.
    lieve groeten.

• 02 Augustus 2012 - 18:30

Otto:

Hey Anne ben jij dat op de foto in dat groene t-shirtJE?

• 03 Augustus 2012 - 22:15

Itty Kroon De Jong:

Wat een geweldige reis, was de voerbalspaarpot zo vol... Een kokkin is heerlijk ,als ze lekker kookt, Ik heb er pas 3 weken een kokkin gehad.
    Een muis kan heel goed tegen de wand naar boven klimmen en muizen hebben vaak een groot gezin.
    Veel plezier, Itty

• 03 Augustus 2012 - 22:41

G.deJong:

Zojuist FRf in de vermaning van Assen gezien op TV in programma Nieuwsuur. Helaas was het alleen het laatste fragment, maar we kijken nog wel eens terug. Horen jullie later wel meer van. Groet: AeG

• 03 Augustus 2012 - 23:01

Alexandra:

Heerlijk die luxe! Fijn genieten zo! Mooie foto's zie ik voorbij komen! Dat wordt straks een fotopresentatie van jullie geweldige reis!