lake toba - Reisverslag uit Pangururan, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu lake toba - Reisverslag uit Pangururan, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu

lake toba

Door: AAHWB

Blijf op de hoogte en volg aahwb

21 Juli 2012 | Indonesië, Pangururan

Twee dagen Samosir/Lake Toba met iets meer rust dan de dagen ervoor. We hebben geluk en hebben plek gevonden in een van de mooiste hotels van het (schier) eiland. Twee nachten in de mooiste suite met fantastisch uitzicht op het meer. Hier houden we het met gemak wel even uit. Niet iedereen heeft nog zin om op pad te gaan.... Kleine discussie, maar dan gaan AA en B op weg om een paar kleine dorpjes bezoeken in de omgeving. Het eiland is bekend om de Batak bevolking en we onderzoeken hun geschiedenis. Tot 180 jaar geleden brachten zij op gruwelijke wijze hun gevangenen om het leven en aten zij de ingewanden op van de onthoofde personen gewoon op..... Jakkes. Onze gids gebruikte Bouke als levend voorbeeld om zeer beeldend te vertellen hoe deze kannibalen te werk gingen, gelukkig heeft hij Bouke aan 1 stuk gelaten en kon hij weer heelhuids met ons mee naar t hotel. Verder beetje zwemmen, beetje relaxen, eten en slapen. Vandaag op tijd op en AAHWB met de chauffeur naar andere kant van het eiland voor een traditionele dansvoorstelling. We hadden iets meer spektakel verwacht, maar de geesten verwachten natuurlijk geen spektakel en subtiele bewegingen zijn voldoende om ze te overtuigen van de bedoelingen van de onderdanen. Later even buiten de grenzen van het hotel rond gelopen en in een lokaal restaurantje pizza gegeten... Zonder kaas voor Wytse natuurlijk. De mevrouw van het restaurant vond dat Wytse wel thuishoort in dit land! En toen we haar vertelde dat Wytse ook bij t ontbijt nasi heeft gegeten vond ze hem
al een halve local. Onderweg hebben we vers fruit gekocht, Rambutan ? Schrijf je dat zo? In ieder geval van die harige dingen in een harde schil waar een witte vrucht in zit die ze bij de Chinees dmv siroop naar benzine laten smaken, maar vers vinden we ze heerlijk! Taart gegeten in het hotel omdat oma vandaag 80 jaar is geworden. De eigenaresse van deze plek is duits en is naast het hotel ook een bakkerij begonnen en laat haar mensen heerlijke taarten en vooral ves brood bakken.
Beetje gezwommen in het meer, Anja heeft voor 12 euro anderhalf uur op een massage tafel gelegen en nu chillen we wat in het restaurant met op de achtergrond muziek gemaakt door u personeel. Morgen weer terug naar t paradijs in Medan.

• 21 Juli 2012 - 15:46

OeF:

Van Harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie stammoeder in Assen!! Wat leuk dat jullie elkaar ook even gesproken hebben vandaag!

Lezend wat jullie aan het doen zijn bekruipt een gevoel van lichte jaloezie ons, maar wij gaan morgen op weg naar het zuiden. Eerst nu nog een emmer kruisbessen wegwerken (ik plukte drie uur lang vandaag, en O is nu er jam van aan het maken), en dan verder inpkakken, en uiteindelijk wegwezen.

Omdat de laptop meegaat zullen we vast wel af en toe weer kijken, zo mogelijk, naar jullie wederwaardigheden. Heel veel plezier, en geniet verder!!

• 21 Juli 2012 - 15:54

Carla:

Gefeliciteerd met Oma. Wat heerlijk die massage en dat ze ook pizza's zonder kaas verkopen. Vind het restaurant iets te ver weg zitten. Wat heeft Anne toch met ETEN. Is er ook een sportschool in de buurt?

• 21 Juli 2012 - 17:30

Judith:

voor bij de foto: anne's restaurant & vitaliteitscentrum, met Anja's yogalessen als toetje!

Is dat geen goed idee (ipv baarn)

• 21 Juli 2012 - 17:34

Petra:

Leuk om jullie verslagen te lezen en zo met jullie mee te reizen.
    Vinden de jongens het erg warm, gelukkig genoeg hotels met zwembad.
    Geniet nog lekker en wij reizen met jullie mee

• 21 Juli 2012 - 20:51

Otto:

Hey Lieve vrienden,

Heerlijk even deze rust. Tip "Probeer eens de vrucht de Doerian Stinkt vreselijk en het is verboden deze in hotels mee naar binnen te nemen in verband met de geur maar vreselijk lekker smaakt hij. Er is ook doeriansap en doerianijs . Gewoon doen !!! En niet zo van : wat de boer niet kent...

Liefs van OeF