auto race - Reisverslag uit Panguragan Kulon, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu auto race - Reisverslag uit Panguragan Kulon, Indonesië van aahwb - WaarBenJij.nu

auto race

Door: AAHWB

Blijf op de hoogte en volg aahwb

19 Juli 2012 | Indonesië, Panguragan Kulon

Volgens Wytse regende het vannacht kokosnoten op het dak.... Het regende inderdaad en door de golfplaten daken maakte het inderdaad wel herrie. Een paar van ons hebben door de gezellige jungle geluiden aangevuld met de sound van de stromende rivier niet zo best geslapen. Maar vol goede moed op weg naar de volgende lokatie. Met gevaar voor eigen leven wagen wij ons aan deze tocht of was het een auto race? Onze chauffeur beschikt gelukkig over de essentiële vaardigheden die een Indonesische chauffeur MOET hebben. Lef, moed, stuurmanskunst en overlevingsdrang. Samen met een portie geluk is dat wat nodig is. Hard rijden en geen verkeer voor tolereren is het credo.. Dus inhalen zoveel je kan en we kunnen oprecht zeggen dat we onze tegenliggers een aantal malen diep in de ogen hebben gekeken. Gelukkig sturen beide partijen altijd net op het laatste moment weer naar de eigen weghelft en kunnen we een zucht van verlichting slaan. Anne, als bijrijder voorin, heeft t misschien wel het zwaarst gehad, zag het gevaar het meest dichtbij maar probeerde zich zelf dapper in te praten dat het vast wel goed zal komen. Los van de auto s scheuren hier trouwens ook ontelbare scootertjes rond. We hebben er 1 gezien die het lukte om er met zn 5 en op te zitten en te rijden. Ze rijden overigens net hard als de auto s. Goed kwam het want na een paar plaspauzes , onder andere midden in een rubberboom plantage, kwamen we aan in de haven van Prapat. Soms zie je op het journaal wel eens van die ferries waar dan teveel mensen en te veel auto s op staan.. of stonden eigenlijk... Nou zoiets! Wij gaan er als echte reizigers natuurlijk op! De lokale bevolking vind het meer dan fantastisch dat we er zijn en vooral Hidde en Anne mogen vele, vele, vele malen op de foto met ze. Ze halen er steeds meer locals bij.... Thank you, Thank you... Never mind, never mind waarmee hij waarschijnlijk bedoelde you don't mind?...zij krijgen er geen genoeg van maar A en H wel, maar dat is niet zo beleefd, dus Smile!!! Aangekomen in het hotel Tabo cottage snel in de zwembroek en duik ik het meer. T is hier meer dan prachtig en rustig en hier blijven we drie nachtjes.

• 19 Juli 2012 - 14:23

Otto:

Dat gaat wel erg snel , ik bedoel de nieuwverslagmomenten . De een na de ander komt nu binnen. Leuk die foto sesseies. Tja ik ken dat iedereen wil ook altijd met mij op de foto. Waar ligt dat dan aan vraag je je dan wel eens af...Nou A en H krijgen hun kans ook nog wel hoor!!!!!
    Reizen is een avontuur Heb je scooters met transport al gezien . B.v> met 6 varkens( levend) op de scooter, met ik weet niet hoeveel pakken w.c papier ( gaat daar vanaf 200) met verhuisspullen Bankstellen , koelkasten je zult Ze nog wel zien. Rust maar heerlijk uit doe heerlijk decadent , hier in Nederland ben je weer de grijze muis.
    liefs en knuffels.

• 19 Juli 2012 - 22:58

Oud-indiëganger:

Hebben jullie al geprobeerd punten uit te delen? een kip doet slechts één punt, maar een jonge oversteker (dus met jonge benen) scoort toch al gauw vijf. een oudje zonder fiets leverde midden jaren '90 ook niet veel meer dan twee punten op. enfin, een dagje reizen per auto is meteen een oefening in hoofdrekenen. En geen ruzie maken, hoor, wie de oversteker het eerst zag (sneuvelen).
    maar wat een mooi land, hè, en wat een leuke mensen!

• 20 Juli 2012 - 09:39

Carla:

Lekker dat jullie even 3 dagen op een plek blijven. Weer Eco hotel? Zou eerder denken dat Wytse op de foto moet Blond haar. Moedig trouwens om op de veerboot te gaan, waarschijnlijk hadden jullie geen keus.